ثبت‌نام دوره آنلاین اعتبارسنجی کسب‌وکارهای نوپا

قبل از اینکه دنبال جذب سرمایه و حمایت برای کسب‌وکار خود باشید ابتدا آن را تست کنید! کارگروه نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو به منظور کمک به توسعه کسب‌وکارهای نوپایی و استارتاپ‌هایی که محصولی با تائیدیه نانومقیاس آزمایشی دارند، دومین دوره اعتبارسنجی کسب‌وکارها را به صورت آنلاین در تابستان سال جاری برگزار خواهد کرد.

کارگروه نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو به منظور کمک به توسعه کسب‌وکارهای نوپایی و استارتاپ‌هایی که محصولی با تائیدیه نانومقیاس آزمایشی دارند، دومین دوره اعتبارسنجی کسب‌وکارها را  به صورت آنلاین در تابستان سال جاری برگزار خواهد کرد.

در مسیر رشد یک کسب‌وکار فناورانه علاوه بر تمرکز روی توسعه فناوری و مباحث فنی باید به صورت ویژه به شناخت بازار و مشتریان آن کسب‌وکار پرداخت. چالش بسیاری از متخصصان فنی در مراحل اولیه توسعه یک کسب‌وکار در این نکته نهفته است. آن‌ها انتظار دارند بدون ارتباط با بازار و شناخت دقیق مشتریان، در آزمایشگاه‌ و دفتر خود به کشف و نوآوری بپردازند و بر این اساس یک کسب‌وکار را به صورت موفقیت آمیزی اداره کنند. اما با استناد به تجربه بسیاری از کارآفرینان در این حوزه با اطمینان می‌توان گفت که لازمه حیات یک کسب‌وکار نوپا این است که افراد اداره کننده آن دفتر کار و آزمایشگاه خود را ترک کرده و به سراغ مشتریان خود بروند تا بتوانند بر اساس نیاز آن‌ها ارزش پیشنهادی خود را طراحی کنند. در این دوره سعی بر آن است که استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا مشتریان خود را به صورت دقیق بشناسند و بر اساس این شناخت فرضیات خود را اعتبارسنجی کنند و در نهایت ارزش پیشنهادی و مدل کسب‌وکار خود را طراحی کنند.

در این برنامه که با پشتیبانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسریع رشد کسب‌وکارهای نوپای نانویی در مراحل ابتدایی تشکیل آن‌ها برگزار می‌شود، افراد و تیم‌های فناور توسط مربیان و مشاوران مجرب در زیست بوم نوآوری نانو به صورت ساختارمند پشتیبانی می‌شوند.

 

مهم‌ترین هدف از برگزاری دوره اعتبارسنجی کمک کردن به شرکت‌کنندگان برای بررسی قابلیت تبدیل کردن فناوری خود به یک کسب‌وکار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر است. این دوره در مدت ۳ ماه (۱۲ هفته) به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند به یک تصویر روشن از ظرفیت‌های فناوری و بازار خود برسند تا یک تصمیم کلیدی برای ادامه کار و یا کنار گذاشتن آن بگیرند. در هر هفته، یک روز کامل به ارائه تیم‌ها از پیشرفت فرآیندها، دریافت بازخورد و آموزش اختصاص دارد و در دیگر روزها، استارتاپ‌ها باید با ارتباط با مشتری و یادگیری از آن‌ها، مدل کسب‌وکار خود را طراحی و تکمیل و اعتبارسنجی کنند. در این مدت، کارآفرینان باید با استفاده از روش‌های آموزش داده شده، مشتریان خود را شناسایی کنند و در یک فرایند ساختارمند، فعالیت‌های اصلی، مشکلات، و منافع مشتریان را استخراج و تحلیل کنند و علاوه بر آن، قابلیت ارائه یک ارزش قابل توجه به مشتریان را بررسی نمایند. این فرایند ویژگی‌های فناوری‌های سطح بالا را درنظر می‌گیرد و با بهره‌گیری از مربیان متخصص بر روی ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای مشکلات واقعی تمرکز می‌کند.

چشم‌انداز برنامه این است که در پایان این دوره تیم‌ها با اعتبارسنجی فرضیات کسب‌وکار خود، مشتریان اولیه خود را به صورت دقیق شناخته باشند و با طراحی مدل کسب‌وکار متناسب با این بخش از مشتریان  بتوانند مراحل بعدی رشد کسب‌وکار خود را که عبارتست از جذب سرمایه، ورود به شتاب‌دهنده‌ها، خلق جریان درآمدی و یا افزایش حجم فروش باشد را با موفقیت آغاز نمایند.

مدرس دوره
علیرضا عالمی

دکتری مکانیک از دانشگاه صنعتی دلفت هلند بنیان‌گذار استارت‌آپ Inspectigence در هلند در زمینه تشخیص میزان خرابی چرخ‌های قطار و مترو

بنیان‌گذار شتاب‌دهنده تهران سایت

این دوره صرفا یک دوره آموزشی نیست و در آن تیم‌ها به صورت فعال و مشارکتی مطالبی را فراگرفته و اجرا می‌کنند. در طول این برنامه منتورها کنار تیم‌های شرکت‌کننده قرار دارند و شرکت‌کنندگان را در راستای دستیابی به اهداف خود راهنمایی و همراهی می‌کنند. از طریق این لینک می‌توانید اطلاعات دقیقتری بر اساس نظرات افراد شرکت کننده در اولین دوره اعتبارسنجی کسب نمایید.

فناوران دارای تاییدیه نانومقیاس آزمایشی می‌توانند برای ثبت‌نام در این دوره که در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد تا تاریخ ۲۵ خردادماه ۹۹ از طریق این فرم اطلاعات و درخواست خود را ثبت نمایند. تیم‌های حاضر در این دوره از حمایت ۹۰ درصدی هزینه شرکت در این دوره توسط ستاد نانو برخوردار خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق ایمیل www.Bridge@nano.ir و شماره‌های ۰۲۱۶۳۱۰۳۱۳۴ و شماره ۰۹۹۱۷۵۰۸۶۵۴ که قابلیت پاسخگویی ۲۴ ساعته در شبکه‌های اجتماعی را نیز دارد، ارتباط بگیرید.