لوله‌ها و پلاستیک‌های مورداستفاده در کشاورزی با نانومواد تقویت می‌شود

با انعقاد قراردادی، یکی از تولیدکنندگان گرافن قرار است گرافن برای تقویت محصولات پلیمری در اختیار یکی از تولیدکنندگان محصولات پلیمری قرار دهد. با این کار محصولات پلیمری مورداستفاده در صنعت کشاورزی و شیلات از نظر استحکام و خواص مکانیکی بهبود قابل توجهی پیدا می‌کنند.

شرکت فرست گرافن (First Graphene) همکاری مشترکی را با شرکت هکسیل (Hexcyl) در پروژه HDPE آغاز کرد. در این همکاری مشترک، شرکت فرست گرافن برای تولید مواد پلی‌اتیلن با دانسیته‌ بالا که با گرافن تقویت شده با شرکت هکسیل همکاری می‌کند. قرار است از گرافنی موسوم به PureGRAPH® در این پلیمرها استفاده شود.

HDPE نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که از منومرهای اتیلنی در آن استفاده می‌شود. این پلیمر نسبت دوام به دانسیته بالایی داشته و می‌توان از آن در تولید بطری‌های پلاستیکی، خطوط لوله مقاوم در برابر خوردگی، ژئوممبرین‌ها و الوارهای پلاستیکی استفاده کرد.

ترکیب گرافن با این پلیمر موجب بهبود خواص مکانیکی HDPE می‌شود و در عین حال، ماندگاری این پلیمرها در محیط‌های کشاورزی نیز افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

شرکت هکسیل به کشاورزان و افراد فعال در بخش شیلات طیف گسترده‌ای از محصولات را ارائه می‌دهد که در سامانه‌های جزر و مدی یا مزرعه‌داری استفاده می‌شود. این محصولات در استرالیا تولید و به کشورهای مختلف جهان فروخته می‌شود.

مواد افزودنی PureGRAPH® برای استفاده در مستربچ‌های هکسیل برای این شرکت ارسال خواهد شد. کریگ مک‌گاچین، مدیرعامل شرکت فرست‌گرافن می‌گوید: «کار با سیستم‌های هکسیل و ارتقای محصولات این شرکت با استفاده از PureGRAPH® بار دیگر نشان داد که گرافن می‌تواند برای بهبود خواص مکانیکی پلیمر استفاده شود.»

فرست‌گرافن دارای خط تولید قدرتمندی بوده که توانایی تولید صدها تن محصولات گرافنی را در سال دارد. همچنین این شرکت موفق به دریافت تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های مربوط به فروش محصولات خود در اروپا و استرالیا شده است؛ در نتیجه می‌تواند ده‌ها تن از محصولات گرافنی را به این دو منطقه صادر کند. چندی پیش کنسرسیوم REACH به این شرکت اجازه داد تا ۱۰ تن از محصولات خود را در اروپا و انگلستان به فروش برساند. REACH کنسرسیومی است که وظیفه ارزیابی و صدور مجوز برای فروش مواد شیمیایی در اروپا را به عهده دارد. این سازمان نقش مهمی در محافظت از سلامت انسان و محیط‌زیست در اروپا را داشته که این کار با شناسایی و بررسی خواص و مواد شیمیایی انجام می‌شود.