برگزاری آزمون مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو به صورت مجازی

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین برای حفظ سلامتی داوطلبان، آزمون مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این تصمیم در راستای هماهنگی با سایر نهادهای ذیربط در کشور اتخاذ شده است.

پس از بررسی شرایط و همفکری با نهادهای مختلف دانش‌آموزی و در راستای هماهنگی با نهادهای ذیربط، کمیته اجرایی المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو تصمیم به برگزاری آنلاین آزمون مرحله اول یازدهیمن المپیاد گرفته است.

بنا بر این تصمیم، آزمون مرحله اول یازدهیمن المپیاد دانش‌‌آموزی علوم و فناوری نانو روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۶/۴ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و داوطلبان این دوره از المپیاد تنها از ساعت ۹ الی ۱۲ می‌‏توانند با مراجعه به سایت باشگاه نانو، در آزمون شرکت نمایند.

شرایط و نحوه برگزاری آزمون مرحله اول المپیاد با توجه به زمان‌بندی جدید به شرح زیر است:

آزمون شامل ۴۵ سوال تستی با مدت زمان پاسخگویی ۹۰ دقیقه است. بدین‏ صورت که به محض ورود داوطلب به صفحه آزمون در بازه ساعت ۹ تا ۱۲، زمان ۹۰ دقیقه آزمون برای وی منظور خواهد شد. برای پاسخ‌های غلط، نمره منفی درنظر گرفته می‏‌شود. بدیهی است عدم شرکت داوطلب در آزمون به منزله انصراف وی از شرکت در المپیاد است و به صورت پیش فرض از دور رقابت حذف خواهد شد.

برای شروع آزمون، داوطلبان گرامی باید در روز و ساعت مشخص شده برای آزمون، ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت باشگاه نانو به آدرس www.nanoclub.ir شده و سپس روی گزینه ورود به آزمون کلیک نمایند. جزییات بیشتر در مورد نحوه پاسخ‌دهی به سوالات و شرایط آزمون، در قالب «راهنمای آزمون» روی سایت قرار داده خواهد شد.

توصیه کمیته اجرایی المپیاد به داوطلبان آن است که در فرصت باقی‌مانده تا آزمون اصلی، حتما وارد حساب کاربری خود در سایت باشگاه نانو شوند تا در صورت وجود مشکلات احتمالی، فرصت کافی برای برطرف کردن آن را داشته باشند.

شایان ذکر است، برای آشنایی بیشتر داوطلبان با شرایط آزمون، آزمون‏‌های آزمایشی قبل از آزمون اصلی در مردادماه برگزار خواهد شد که تاریخ این آزمون‏‌ها در خبرهای بعدی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. میانگین نمرات آزمون های آزمایشی به میزان ۵٪ در امتیاز نهایی مرحله اول هر داوطلب تاثیر خواهد داشت.

حداکثر تعداد ۱۵۰۰ داوطلب به شرط دارا بودن حداقل ۱۵٪ از امتیاز آزمون مرحله اول به مرحله دوم المپیاد راه پیدا خواهند کرد. با توجه به تعداد راه‌یافتگان به مرحله دوم، این مرحله در حوزه‌های منتخب در سراسر کشور و به صورت حضوری برگزار خواهد شد. زمان و محل برگزاری آزمون مرحله دوم المپیاد متعاقبا اعلام می‏‌شود.