بازار نانولوله‌های کربنی در سال ۲۰۲۶ بیش از ۱۳٫۶ میلیارد دلار است

تخمین زده می‌شود که بازار نانولوله‌های کربنی با رشد بیش از ۱۵ درصدی از ۴٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به رقم ۱۳٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ برسد.

پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش حجم بازار نانولوله‌های کربنی طی سال‌های آتی دارد. در گزارشی که به تازگی منتشر شده بازار نانولوله‌های کربنی را در سال ۲۰۲۶ در حدود ۱۳٫۶۵ میلیارد دلار برآورد می‌کند. افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق‌وتوسعه در حوزه پیل‌های خورشیدی یکی از عوامل رشد بازار است.

بر اساس اطلاعات این گزارش، بازار نانولوله‌های کربنی در سال ۲۰۱۸، بیش از ۴٫۵ میلیارد دلار بوده که این رقم با رشد ۱۵٫۳ درصدی مواجه شده و در سال ۲۰۲۶ با این نرخ رشد به رقم ۱۳٫۶۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

شیوع ویروس کرونا به کسب‌وکارها در سراسر جهان آسیب زده است و اثرات در بخش‌های مختلف صنعت دیده خواهد شد. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های بزرگ با اتخاذ راهبردهای مناسب می‌توانند از این شرایط عبور کرده و بخشی از این راهبردها برای عبور از بحران در این گزارش آمده است.

عوامل متعددی می‌تواند در افزایش حجم بازار نانولوله‌های کربنی تاثیرگذار باشد. یکی از این عوامل، افزایش تعداد شرکت‌های جدید است که نقش مهمی در رشد بازار خواهند داشت.

نانولوله‌های کربنی چندجداره از جمله پرکاربردترین نانولوله‌ها هستند و در حوزه‌های مختلف نظیر پلیمر، الکترونیک، انرژی، پزشکی، شیمیایی و ادوات نوری استفاده می‌شوند. نانولوله‌های چند جداره به‌عنوان الکترود شفاف رسانا، فیلم‌های حرارتی رسانا، نانوجوهر رسانا، نمایشگرها، نانوادوات، حسگرهای شیمیایی، ابرباتری‌ها، ابرخازن‌ها، ادوات ذخیره‌سازی انرژی و صنعت پیل خورشیدی کاربرد دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده در میان مناطق مختلف جهان، آمریکای شمالی طی سال‌های آتی سهم بیشتری در بازار خواهد داشت، منطقه‌ای که دارای بیشترین شرکت‌های تولیدکننده بزرگ نانولوله‌های کربنی است. بازار نانولوله‌های کربنی در منطقه آمریکای شمال در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۲۷۸ میلیون دلار بوده که طی سال‌های آتی این رقم افزایش خواهد یافت.

در لیست مهمترین بازیگران حوزه نانولوله‌های کربنی می‌توان شرکت‌های ذیل را مشاهده کرد:

  • Arkema SA
  • Nanocyl SA
  • Nanoshell LLC
  • Carbon Solutions, Inc.
  • Hyperion Catalysis International
  • SHOWA DENKO K.K.
  • Klean Commodities