استفاده از فناوری نانوذرات در تولید محصولات دندان‌پزشکی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه دندان‌پزشکی، دستگاه جت نانوذره‌ای برای توسعه محصولات دندان‌پزشکی خریداری کرده و در حال استفاده از آن برای تولید محصول است.

شرکت سوئیسی استرامن (Straumann) استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی حاوی نانوذرات برای تولید ایمپلنت‌های دندانی را آغاز کرده است.

استرامن که در شهر بازل سوئیس واقع است، از فناوری چاپ سه‌بعدی شرکت ایکس‌جت (Xjet) موسوم به Carmel 1400C استفاده می‌کند.

این شرکت سوئیسی از جمله اولین شرکت‌هایی است که فناوری جت‌ نانوذرات را مورداستفاده قرار می‌دهد، فناوری که برای تولید تکرارپذیر محصولات ساخته شده است.

شرکت استرامن در حوزه تولید ایمپلنت دندانی، تجهیزات دندان‌پزشکی، زیست‌مواد، پروتز و ترازکننده‌های شفاف برای جایگزینی دندان، مواد ترمیمی و ارتدنسی فعالیت می‌کند.

بلافاصله پس از راه‌اندازی این فناوری، شرکت استرامن دستگاه جت نانوذره‌ای را با فرایند توسعه قطعات خود ترکیب کرد و با بهره‌گیری از کیفیت قطعات چاپ و ظرفیت مقیاس تولید، این شرکت در حال آغاز اولین پروژه توسعه محصول خود است که از فناوری شرکت جت‌ایکس در تولید محصول نهایی استفاده کند.

فیلیپ چاوان، رئیس مرکز رقابت‌پذیری با فناوری‌های جدید شرکت استرامن می‌گوید: «ما در بسیاری از محصولات خود با سرامیک کار می‌کنیم، بنابراین وقتی می‌فهمیم که فناوری جدیدی در این زمینه وجود دارد، به سراغ آن می‌رویم. شرکت جت‌ایکس ما را متقاعد کرد که کیفیت، دقت و جزئیات این فناوری قابل اعتماد است. علاوه‌بر این، چگالی مواد بسیار بالا بوده و نزدیک به ۱۰۰ درصد است. ما از مزایای این فناوری آگاه هستیم و می‌دانیم که آزادی در طراحی محصول و رسیدن به هندسه پیچیده را برای ما فراهم می‌کند.»

درور دانیال، از مدیران شرکت جت‌ایکس می‌گوید: «این راهکاری فوق‌العاده‌ با یکی از شرکت‌های پیشرو در جهان است که با اشتیاق به دنبال ابتکار در توسعه محصولات است. کار با این شرکت برای رسیدن به مرحله تولید قطعات برای ما ایجاد انگیزه می‌کند و خوشحال هستیم که با این شرکت مشارکت داریم.»