عرضه ماسک صورت ضدویروس حاوی کامپوزیت گرافنی

ورسارین با ترکیب گرافن و پلیمر نوعی کامپوزیت با خواص ضدویروس تولید کرده است که از این کامپوزیت برای تولید ماسک استفاده نموده و در حال حاضر این به بازار عرضه شده است.

شرکت ورسارین (Versarien) اولین ماسک محافظ صورت گرافنی خود را به بازار عرضه کرد. این شرکت به تازگی اعلام کرد که از پلیمر حاوی گرافن خود موسوم به پلی‌گرین برای تولید این ماسک‌های محافظ صورت استفاده کرده است.

گروه مهندسی مواد پیشرفته این شرکت به تازگی پیش‌فروش این ماسک را آغاز کرده و ۱۰۰ هزار ماسک نیز به یکی از دانشگاه‌های بریتانیا تحویل داده و سفارش ۲۰ هزار ماسک نیز توسط بخش خدمات الکترونیک بریتانیا داده شده است.

این ماسک‌ از فیلتری برخوردار است که می‌تواند عوامل بیمار‌ی‌زا را حذف کرده و به جلوگیری از شیوع ویروس کمک کند. در تولید این ماسک‌ها از همکاری یک شرکت چینی نیز استفاده شده که نام این شرکت ذکر نشده است.

افزوده شدن گرافن به پلیمر مزایای متعددی را به ارمغان می‌آورد که از آن جمله می‌توان به ارتقای خواص محصولات اشاره کرد که با همین فرایندهای تولید فعلی قابل انجام است.

این گروه تحقیقاتی می‌گوید که پلی‌گرین با مواد ویسکوز سلولزی تجدیدپذیر ترکیب شده است. این شرکت اعلام کرده که این ماسک از استاندارد BS EN 149:2001+A1:2009 s برخوردار است، استانداردی که برای ادوات محافظت شخصی تنفسی تعریف شده است و عملکرد ضدباکتریایی آن مطابق با GB/T 20944.2.2007 و عملکرد ضدویروسی آن مطابق با استاندارد ISO 18184:2014 (E) موردتایید قرار گرفته است.

بنابراین، این ماسک عملکردی مطابق دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی دارد. شرکت ورسارین می‌گوید که این ماسک محافظ صورت با استفاده از پلی‌گرین تقویت شده است، ماده‌ای که مبتنی بر گرافن بوده و از جنس نوعی نایلون است.

نیل ریکت، مدیرعامل شرکت ورسارین می‌گوید: «ماسک جدید گرافنی ما نمونه‌ای از تطبیق‌پذیری پلی‌گرین است که می‌توان با استفاده از آن محصولاتی با کیفیت بالا تولید کرد.»

وی می‌افزاید: «ما از استقبال این محصول بسیار انگیزه گرفتیم و در حال گفتگو با تعدادی از مشتریان بالقوه هستیم تا سفارشات بیشتری را برای این محصول بگیریم.»