برگزاری دومین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط‌زیست»

دومین جلسهٔ سلسله وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط‌زیست» پنجشنبه ۱۳ شهریورماه به‌مدت ۵ ساعت برگزار شد.

در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، دومین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط‌زیست» با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت آب، پساب و محیط‌‌زیست به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقه‌مندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت‌های فناوری نانو و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه پنجشنبه ۱۳ شهریورماه به‌مدت ۵ ساعت برگزار شد.

از ویژگی‌های این دوره، که با توجه به شرایط کرونا و توجه به دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشتی ستاد کرونا، به‌صورت مجازی و از راه دور برگزار شد، می‌توان به امکان بهره‌مندی شرکت‌کنندگان از موضوعات مطرح این حوزه و تبادل اطلاعات و نیازهای صنایع و شرکت‌کنندگان با یکدیگر اشاره کرد که گام موثری در چاره‌اندیشی مسائل زیست‌محیطی و رفع مشکلات آب و پساب کشور آن هم با بهره‌گیری از توانمندی‌های نوین فناوری نانوی کشور محسوب می‌شود.

در ابتدای این جلسه  مهندس کاویانی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر (PNF)، به بیان استفاده‌های مختلف از فناوری‌های نوین در صنعت آب، پساب و محیط‌زیست پرداخت. وی همچنین شرکت PNF و فناوری‌های آن در حوزه آب و پساب را معرفی کرد. از جمله توانمندی‌های این شرکت، حذف آرسنیک، نیترات، فلزات سنگین و نمک از آب است. این مجموعه همچنین در حوزه حذف کدورت از آب و تصفیه پساب نیز از فناوری‌های برجسته‌ای برخوردار است.