ثبت پتنت‌های بیشتر با تمرکز روی زنجیره تامین پایدار برای خودروهای الکتریکی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد مورداستفاده در باتری با کمک فناوری‌ نانو، قصد دارد تا با تمرکز بر زنجیره تامین انرژی پایدار، پتنت‌های بیشتری را به ثبت برساند.

شرکت نانووان (Nano One) قصد دارد تا با تغییر تمرکز بر زنجیره تامین انرژی‌ پایدار، پتنت‌های بیشتری را ثبت کند. این شرکت که در حوزه مواد مورداستفاده در باتری پیشرو است، تخصص زنجیره تامین زیست‌محیطی خود را تقویت کرده است چرا که این شرکت شایستگی خود را برای دستیابی به استانداردهای بالاتر برای تولیدکنندگان خودرو به نمایش می‌گذارد، استانداردهایی که مورد تقاضای دولت‌ها بوده و باید شرکت‌های تولیدکننده خودرو این استانداردها را لحاظ کنند.

این شرکت تایید کرد که در حال ثبت درخواست ثبت پتنت دیگری است که می‌تواند از پایداری فرایندها و ارزش‌های آن‌ها در کل زنجیره تامین حمایت کند.

این شرکت رابرت موریس را به‌عنوان مشاور راهبردی مواد اولیه باتری منصوب کرده است. این در حالی است که شرکت‌های خودروسازی، سرمایه‌گذاران و دولت‌ها به‌طور فزاینده‌ای زنجیره‌ تامین سازگار با محیط‌زیست را خواستار هستند. موریس به تیم قدرتمندی از مشاوران راهبردی در نانووان می‌پیوندد.

ورود موریس برای شرکت نانووان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به‌نظر می‌رسد که این شرکت آماده همکاری با یک یا چند شریک فعال در صنعت خودرویی است که نام فولکس واگن و پولد در میان این شرکا است. زنجیره تامین پایدار بخش مهمی از کل زنجیره تامین برای خودروهای الکتریکی است؛ برای مثال، ایلان ماسک خواستار نیکل پایدار شده ‌است.

جدیدترین فناوری نانووان نیاز شرکت‌های بازیافت را به سولفات‌های فلزی برطرف می‌کند و جریان‌های زائد پرهزینه و حساس را در تولید مواد کاتدی کاهش می‌دهد.

دکتر استفان کمبل، مدیرعامل شرکت نانووان می‌گوید: «رهبران تولید وسایل نقلیه الکتریکی، سرمایه‌گذاران و دولت‌ها همه به‌دنبال منابع پایدار مواد اولیه برای استفاده در باتری‌های یون لیتیم به‌ویژه نیکل و کبالت هستند. ما معتقدیم که فناوری تولید کاتد نانووان می‌تواند از طریق امکان ادغام با تامین‌کنندگان مواد اولیه برای از بین بردن جریان پسماند و ارائه فرایندهای مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست، به این گروه‌ها کمک کند.»