راهبردی برای توسعه فناوری کوانتومی در راستای اولویت‌های جهانی

شرکت استرالیایی آرچر متریالز در راستای جهت‌گیری جهانی به‌منظور توسعه فناوری کوانتومی، اقدام به مدل‌سازی تراشه ۱۲CQ کیوبیتی کرده است.

شرکت آرچر متریالز (Archer Materials) اعلام کرد که این شرکت در حال کار روی مدل‌سازی تراشه ۱۲CQ کیوبیتی است که به‌صورت مستقیم به اولویت تسریع و توسعه محاسبات کوانتومی در سطح جهان مربوط می‌شود.

آمریکا اقدامات قابل توجهی را برای تقویت سرمایه‌گذاری در فناوری کوانتومی انجام داده است.

آرچر متریالز جهت‌گیری راهبردی همسو با آمریکا در حوزه محاسبات کوانتومی انجام داده است. این شرکت استرالیایی می‌گوید که آخرین کار توسعه‌ای آن‌ها روی مدل‌سازی تراشه ۱۲CQ کیوبیتی به‌صورت مستقیم به یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در بخش تسریع توسعه محاسبات کوانتومی در جهان مربوط می‌شود.

آرچر در حال توسعه تراشه‌ای برای بهبود عملکرد محاسبات کوانتومی در دمای اتاق و ادغام آن با دستگاه‌های الکترونیکی مدرن است.

دکتر محمد جوکار، مدیر اجرایی شرکت آرچر متریالز می‌گوید: «آمریکا اقدامات قابل توجهی در زمینه رشد صنعت فناوری کوانتومی انجام داده و در حال حفظ موقعیت رهبری جهانی خود است. این به آرچر و سهام‌داران این شرکت اعتماد می‌دهد که با راهبردی رو به جلو حرکت کند، چرا که آرچر با غول‌های بزرگی نظیر IBM برای تحقق بخشیدن به فناوری عمیق کامپیوتر کوانتومی ابتکاری کار می‌کند.»

شرکت آرچر عضو شبکه بین‌المللی ماشین‌های کسب و کار (IBM) است. به‌عنوان بخشی از توافق به این غول حوزه فناوری اطلاعات، آرچر قصد دارد تا از پلتفورم توسعه کوانتومی Qiskit شرکت IBM با عنوان نرم‌افزار پردازشگر ۱۲CQ استفاده کند.

آمریکا مشخص کرده است که چندین ناحیه در فناوری کوانتومی هنوز در مرحله اولیه توسعه باقی مانده است که از آن جمله می‌توان به محاسبات کوانتومی اشاره کرد، جایی که هسته فناوری هنوز نوپا است.

بنابراین، لازم است که اقدامات مهمی برای تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه کوانتومی انجام شود تا نیروی انسانی لازم به‌دست آید.

فناوری کوانتومی به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم برای اطمینان از شکوفایی اقتصادی و امنیت ملی درازمدت آمریکا تعیین شده‌است.