راه‌اندازی یک پیشگامی تحقیقاتی برای مقابله با سرطان به کمک فناوری ‌نانو

شرکت نکس‌ایمیون از همکاری مرکز تحقیقات سرطان شهر امید برای ایجاد یک پیشگامی تحقیقاتی استفاده می‌کند، پیشگامی که در نهایت به تجاری‌سازی فناوری استفاده از نانوذرات برای مقابله با سرطان کمک می‌کند.

شرکت نکس‌ایمیون (NexImmune) با همکاری مرکز تحقیقات سرطان شهر امید (City of Hope) پیشگامی تحقیقاتی ایجاد می‌کند تا با استفاده از آن روی راهبردهای جدید درمان سرطان خون حاد میلوئیدی کار کند.

مرکز تحقیقات سرطان شهر امید برای کشف سازوکارهای فرار از تومور و شناسایی اهداف منحصر به فرد سلول‌های بنیادی سرطان خون، تخصص پیشرو خود در جهان را با فناوری نکس‌ایمیون ترکیب خواهد کرد. شهر امید یک مرکز تحقیقاتی و درمانی مستقل مشهور در جهان برای سرطان، دیابت و دیگر بیماری‌های تهدید کننده زندگی است.

نکس‌ایمیون، یک شرکت زیست‌فناوری در مرحله بالینی است که در حال ساخت ایمنی‌درمانی‌های مبتنی بر سلول T مهندسی ژنتیکی نشده ‌است.

این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که قرارداد راه‌اندازی یک پیشگامی تحقیقاتی مربوط به فناوری ذرات نانو AIM را با مرکز تحقیقاتی شهر امید امضا کرده است.

NEXI-001 یک محصول سلولی است که شامل جمعیت سلول‌های CD8 + T طبیعی است که علیه چندین هدف آنتی‌ژنی در برابر سرطان خون حاد میلوئیدی عمل می‌کنند و اولین محصول بالینی تولید شده توسط فناوری نانوذرات AIM این شرکت است.

مرکز تحقیقاتی شهر امید مطالعه فاز ۱/۲ از NEXI-001 میزبانی خواهد کرد.

گویدو مارکوچی، از موسسه شهر امید می‌گوید: «نکس‌ایمیون یک پلتفورم فناوری منحصر به فرد و چندکاره ایجاد کرده است که به‌طور بسیار موثری روی بخش‌های مهم تحقیقات مداوم در زمینه سرطان خون حاد میلوئیدی تاثیر می‌گذارد. هدف جمعی ما تبدیل یافته‌های تحقیقات آتی به روش‌های ایمنی درمانی جدید و موثرتر با سلول T است.»

یکی از اهداف اصلی این پژوهش، شناسایی اهداف جدید آنتی‌ژن است که هم در بلاست لوسمیک و همچنین سلول‌های بنیادی لوسمیک بیان می‌شود.

این اهداف آنتی‌ژنی پس از شناسایی، در نانوذرات AIM-NexImmune بارگذاری می‌شوند تا سلول‌های CD8 + T مخصوص آنتی‌ژن ایجاد شوند. در قدم بعد، این نانوذرات در مدل‌های پیش بالینی از نظر میزان تاثیر ضدتومور، از بین بردن انتخابی تومور و دوام پاسخ، ارزیابی می‌شوند.

از دیگر اهداف این پروژه، درک بیشتر ساز و کارهای مختلف فرار از تومور، مانند آنتی‌ژن تومور و تنظیم آنتی‌ژن لکوسیت انسانی (HLA) به‌دلیل فشار ایمنی است. موسسه شهر امید پیشرو در پیوند مغز استخوان است. بیش از ۱۶۰۰۰ پیوند سلول بنیادی و مغز استخوان در شهر امید انجام شده ‌است و سالانه بیش از ۷۰۰ مورد پیوند انجام می‌شود.