جمع‌آوری سرمایه برای توسعه ابرخازن‌های نانویی

شرکت اسکلتون تکنولوژیز که پیش از این ابرخازن‌های خود را در اتوبوس‌های یک شرکت ایرلندی مورد آزمایش قرار داده بود، موفق به جمع‌آوری سرمایه ۴۱٫۳ میلیون یورویی برای توسعه بیشتر این فناوری شده ‌است.

شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه باتری و ابرخازن نانویی است و از جمله بزرگترین تولیدکنندگان اروپایی ادوات ذخیره انرژی مبتنی بر ابرخازن است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که موفق به جذب ۴۱٫۳ میلیون یورو سرمایه شده ‌است. تمام سرمایه‌گذاران فعلی این شرکت در افزایش سهام مشارکت کردند و کارآفرینان برجسته اروپایی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی نیز به آن‌ها پیوستند.

تاوی مادیبرک، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت اسکلتون تکنولوژیز، می‌گوید: «حرکت برای انتقال انرژی و کاهش تولید کربن در اقتصاد از هر زمان دیگری جدی‌تر است. من افتخار می‌کنم که می‌بینم سرمایه‌گذاران ما به چشم‌انداز اسکلتون تکنولوژیز معتقدند. تجربه آن‌ها به ما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری رشد کنیم. ما محصولات مناسبی برای جذب سهم عمده‌ای از بازار در صنعت ابرخازن در سطح جهان داریم.»

دیگو پاویا، مدیرعامل اینو انرژی EIT می‌گوید: «تحول سبز اقتصادی اروپا – از حمل و نقل تا صنایع فرآوری – بدون راهیافت‌های نوآورانه ذخیره انرژی قابل تصور نیست؛ بنابراین، هر کمکی برای ایجاد پیشگامان اروپا در این عرصه از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است. اسکلتون تکنولوژیز، با فناوری پیشرفته ابرخازن خود که در حوزه‌های مختلف قابل استفاده است، تمام توان لازم را برای تبدیل شدن به یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در اروپا دارد و ما افتخار می‌کنیم که پشتیبانی خود را از آن‌ها ادامه دهیم.»

با این بودجه جدیدی که در اختیار اسکلتون تکنولوژیز قرار داده شده، بودجه کل شرکت از ابتدای تأسیس خود تاکنون به بیش از ۹۳ میلیون یورو می‌رسد. این سالی بسیار پر بار برای اسکلتون تکنولوژیز است که سه برابر درآمد خود را در دست دارد.

چندی پیش شرکت ایرلندی رایت‌باس شروع به آزمایش خازن‌های جدید اسکلتون تکنولوژیز روی اتوبوس‌های مجهز به پیل‌های سوختی کرده است. در این اتوبوس‌های هیدروژنی، ابرخازن‌های شرکت اسکلتون نقش حمایتی مهمی دارند. سامانه ابرخازنی با استفاده از بازیابی انرژی ترمز و استفاده مجدد آن‌ها برای ایجاد شتاب، به تامین انرژی اتوبوس کمک می‌کند. خازن‌های فوق‌العاده قوی به‌دلیل توانایی شارژ مجدد در چند ثانیه و پایداری بیشتر نسبت به باتری‌ها، مزیت‌ بیشتری دارند.

تاوی مادیبرک می‌گوید: «خازن‌های ما چهار برابر دانسیته توان شرکت تسلا را دارند، ما یک نقشه راه مشخص برای افزایش بیشتر مزیت رقابتی و افزایش دانسیته توان و انرژی محصولات داریم.»