برگزاری آخرین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت عمران و ساختمان»

چهارمین و آخرین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت عمران و ساختمان» برگزار شد.

چهارمین و آخرین جلسه از سلسله وبینارهای بررسی کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت عمران و ساختمان» با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت ساخت و ساز به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت‌های فناوری نانو و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه، روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه به مدت ۳ ساعت برگزار شد.

در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس حاجی سامی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی طرح وندیداد، به بیان تحول ایجاد شده در صنعت ساخت و ساز با بکارگیری نانو بتن فوق سبک سازه‌ای پرداختند و کاربردهای آن در صنعت ساختمان را توضیح دادند. ایشان ضمن معرفی محصولات شرکت، نمونه‌هایی از پروژه‌های اجرا شده شرکت را نیز معرفی کردند و در خصوص نتایج حاصل از به‌کار گیری این محصولات توضیحاتی ارائه کردند.

سپس جناب آقای دکتر معظمی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی سازه بتن خاورمیانه، ترمیم، مقاوم‌سازی، آب‌بندی بتن و تولید افزونه‌های بتن را توضیح دادند و تعدادی از پروژه‌های موفق شرکت را معرفی کردند.

در انتها نیز جناب آقای دکتر بزرگمهرنیا، مدیر تحقیق و توسعه شرکت آپتوس ایران، کفپوش‌های بتنی توانمند حاوی نانو ذرات سیلیس را معرفی کردند. ایشان در ارائه خود، روش تولید کفپوش‌های بتنی فناوری نانو و کاربردهای آن و آزمایش‌های مربوط به این کفپوش‌ها را توضیح دادند. همچنین تعدادی از پروژه‌های موفق نانویی و غیر نانویی شرکت را معرفی کردند.

برگزاری دوره‌های صنعتی فناوری نانو، از سال ۱۳۹۴ تاکنون، بصورت متوالی و در حوزه‌های صنعتی مختلف، و با هدف معرفی آخرین دستاوردها و کاربردهای صنعتی فناوری نانو در ایران و جهان و همچنین تبیین فرصت‌های اقتصادی و تجاری در بستر تبادل نظر با صنعتگران، مدیران و نانوفناوران در جریان می‌باشد.

مجموعه‌های صنعتی و سازمان‌های علاقمند به ارتباط با شرکت‌ها و فناوران این دوره‌ها، همچنین شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع علاقمند به آشنایی با فناوری نانو در حوزه‌های مختلف صنعتی، می‌توانند درخواست خود را به ایمیل ips@nano.ir یا دایرکت صفحه اینستاگرام نانو و صنعت به نشانی @INDnano.ir، ارسال نموده و یا با شماره همراه ۰۹۱۹۰۳۹۹۰۶۱ تماس حاصل نمایند. شایان ذکر است، مجموعه‌های علاقمند به توسعه فناوری محصولات و یا رفع نیازهای خود با فناوری نانو می‌توانند فرم تقاضای صنعتی را تکمیل و به ایمیل فوق ارسال نمایند تا پس از بررسی تقاضاها و مشکلات صنعتی مطرح شده و شناسایی فناور و فناوری مناسب، مشاوره و هماهنگی جهت انتقال فناوری به آن‌ها با حمایت‌های ستاد توسعه فناوری نانو صورت پذیرد.

گفتنی است دوره‌های صنعتی آتی، از طریق رسانه‌های ستاد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.