پلتفرم جدید تولید واکسن ضدکرونا در بوته آزمایش!

اوپن‌کِر اعلام کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در پلتفرم جدید این شرکت که در آن از نانوذرات برای تولید واکسن ضدکرونا استفاده می‌شود، به‌دست آمده است. این شرکت در حال انجام آزمایش‌های تکمیلی است که به گفته مسئولان این شرکت درصورت موفقیت، میلیاردها دوز از این واکسن در سال ۲۰۲۱ قابل تولید و توزیع است.

شرکت اوپن‌کِر (Open Care) از پیشرفت فناوری تولید واکسن ضدکرونای خود خبر داد، فناوری که در آن از پلتفورمی موسوم Immubio استفاده شده‌ است.

براساس گزارش منتشر شده توسط شرکت اوپن‌کِر، پیشرفت‌هایی در مراحل اولیه توسه این فناوری صورت گرفته است، فناوری که در آن از نانوذرات به‌منظور تولید واکسن استفاده شده ‌است. به اعتقاد مسئولان این شرکت، می‌توان با این فناوری پتنت شده، واکسن‌های مقیاس‌پذیر تولید کرد.

اوپن‌کِر، یک شرکت زیست‌فناوری است که صاحب پلتفورم تولید و تحویل ترکیبات ایجاد کننده ایمنی در برابر بیماری بوده و از این پلتفورم برای تولید واکسن‌های بسیار موثر استفاده می‌کند. با تکمیل طراحی فرمولاسیون، این شرکت در حال آماده‌سازی برای مطالعات پیش بالینی این واکسن است.

سامانه نانوذره‌ای این شرکت، این امکان را دارد که واکسن مایع خوراکی تولید کند که ذاتاً بی‌خطر است، با جهش سویه ویروس قابل انطباق است، می‌تواند در دمای اتاق ذخیره و توزیع شود و به سرعت به میلیاردها دوز برسد و همچنین هزینه تولید آن نسبت به واکسن‌های رایج بسیار کمتر است.

این شرکت موفق به دستاورهای قابل توجهی در حوزه فناوری ‌نانو شده ‌است. پلتفورم Immubio که ترکیبی از آنتی‌ژن بسیار رقیق و در انتظار ثبت اختراع به نام Nantigen و Moleculebase است، چارچوبی برای انتخاب مولکول‌های خاص برای رسیدن به ایمنی است. توسعه پلتفورم Immubio فرصت‌هایی را برای هدف قرار دادن و جلوگیری از بیماری‌های عفونی فراهم می‌کند.

وسلی کوک، بنیان‌گذار شرکت اوپن‌کِر و مدیر اجرایی این شرکت، پلتفورم Immubio و Nanobiologics را به‌عنوان شاخه‌ای بسیار جالب توجه از فناوری‌نانو معرفی می‌کند که می‌تواند راهبرد تازه‌ای برای محافظت از جان انسان‌ها در برابر بیماری‌های عفونی نظیر کرونا ایجاد کند.

این فناوری در انتظار تکمیل آزمایش‌ها و تأیید مقامات نظارتی است. این شرکت می‌تواند میلیاردها دوز واکسن را تا اواخر سال ۲۰۲۱ تأمین کند که این کار یک راه حل بسیار ضروری برای رفع بحران دسترسی به واکسن در شرایط فعلی است.

کوک می‌افزاید: «این یک رویکرد کاملا جدید برای ایجاد مصونیت است که نویدبخش تحولی بزرگ در بخش سلامت برای میلیاردها نفر از مردم جهان است که در حال حاضر به دلیل اپیدمی کرونا در معرض آسیب قرار دارند. آنچه که اکنون با آن روبرو هستیم، مسئله دسترسی عادلانه به امکانات در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای فقیر است.»

هدف این فناوری تقویت و آماده‌سازی سیستم ایمنی بدن است. انتظار می‌رود این فناوری به بدن کمک کند تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کند و بتواند بدن انسان را برای ایجاد یک پاسخ ایمنی مناسب آماده کند.

اوپن‌کِر بسیار خوش‌بین است که این موفقیت در حوزه فناوری‌نانو، نه‌تنها در کاهش شدید بروز بیماری‌های عفونی موثر باشد، بلکه منجر به «کنترل کامل همه‌گیرها» شود.