صفحات لمسی که با نانوپوشش لک نمی‌گیرند، آنتی‌باکتریال هم می‌شوند

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوپوشش‌های ضدلک برای صنعت الکترونیک، نانوپوشش ضدلک جدیدی به بازار عرضه کرده که دارای خواص آنتی‌باکتریال نیز است.

شرکت ان‌بی‌دی نانوتکنولوژیز (NBD Nanotechnologies) اعلام کرد فناوری InvisiPrint® MBED ™، یک پوشش ضداثر انگشت با محافظت ضدمیکروبی را توسعه داده است.

این شرکت متخصصان پوشش سطح با ارائه فناوری جدیدی سبد محصولات خود را افزایش و متنوع کرده است. این فناوری مواد ضدمیکروبی اختصاصی پس از انجام آزمایش‌هایی براساس استاندارد ISO 22196 نشان داده است که می‌تواند با کاهش بو و باکتری‌های ایجاد کننده لکه، سطح را تمیز نگه دارد. از آنجا که این محصول دارای یک ماده فعال تایید شده توسط EPA است، استفاده‌کننده‌های این فناوری می‌توانند ازآن در محصولات خود استفاده کنند. InvisiPrint که در حال حاضر در صنایع نمایشگر برای پنهان کردن لکه‌های اثر انگشت استفاده می‌شود، سالانه به میلیون‌ها صفحه نمایش اعمال می‌شود و در ژوئن سال جاری جایزه نوآوری محصول جدید فراست و سالیوان را برای پوشش‌های صفحه‌ای دریافت کرد.

در نمایشگرها و صفحه‌های لمسی به پوشش‌های ضدمیکروبی نیاز جدی وجود دارد. تولیدکنندگان صفحه نمایش به راه حل‌هایی نیاز دارند که بتوانند نه تنها لکه‌های اثر انگشت را از بین ببرد بلکه باعث کاهش رشد باکتری، بو یا لکه شود. این پوشش اختصاصی شرکت ان‌بی‌دی نانوتکنولوژیز دو عملکرد را با هم دارد، اول این که لکه‌های اثر انگشت را نامرئی می‌کند و دوم این که از رشد باکتری‌های ایجاد کننده لکه جلوگیری می‌کند.

InvisiPrint MBED بهترین عملکرد را در مخفی کردن اثر انگشت داشته و در عین حال خواص ضدمیکروبی استثنایی نیز دارد. محافظت از سطوح با InvisiPrint MBED نیز بسیار بادوام است.

دمای پایین و روند کار ساده همراه با عملکرد عالی در پنهان نگه داشتن اثر انگشت موجب شده تا نانوپوشش InvisiPrint MBED به گزینه‌ای جذاب برای نمایشگرهای الکترونیکی تبدیل شود.

پیش از این پوشش‌های ضداثر انگشت در صفحات لمسی استفاده می‌شد اما اکنون این پوشش‌ها به خواص ضدمیکروبی نیز مجهز شده‌اند.

کاربردهای متعددی نظیر استفاده درنمایشگرهای لمسی، عینک، لوازم خانگی، شیشه‌های معماری، سرامیک و سایر سطوح لمسی بالا برای این محصول قابل تصور است.

ان‌بی‌دی نانوتکنولوژیز در سال ۲۰۱۲ تأسیس و در لکسینگتون ماساچوست مستقر است، این شرکت تخصصی، به سرعت در حال رشد است.