به دنبال دنیای بدون زباله پلاستیک هستیم!

مدیرعامل شرکت سبز محیط نانو ارس می‌گوید که این شرکت با ارائه کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم نانویی به دنبال کمک به محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی پسماندهای پلاستیکی است.

شرکت سبز محیط نانو ارس یکی از تولیدکنندگان کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم نانویی است که در سال‌های گذشته محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر کرده است.

محمد علی ولیان مدیرعامل شرکت سبز محیط نانو ارس می‌گوید: «توسعه فناوری کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم نانویی با هدف کمک به محیط‌زیست و کاهش پسماندهای پلاستیکی انجام شده و در حال حاضر این محصول از سوی بازار مورد پذیرش قرار گرفته است به طوری که در حال حاضر در میادین میوه و تره‌بار تهران و مشهد از این محصولات استفاده می‌شود. این نانومحصول توسط مدیران میادین میوه و تره‌بار تهران و مشهد مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت و پس از اطمینان از عملکرد آن، از این نانومحصول در میادین میوه و تره‌بار این دو شهر استفاده می‌شود.»

مهندس ولیان می‌افزاید: «سال گذشته ۱۲۰۰ تُن کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم نانویی به عراق صادرات داشتیم که امسال به دلیل مشکلاتی که اتفاق افتاد امکان صادرات نداشتیم. در حال حاض ماهانه تقریبا ۲۰ تن از کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر نانویی تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.»

به گفته مدیرعامل شرکت سبز محیط نانو ارس این محصولات نسبت به پلاستیک‌های رایج از مزیت‌های زیادی برخوردار هستند. مقاومت کششی و فیزیکی بالا، مقاومت در برابر حرارت و زیست‌تخریب‌پذیری از جمله ویژگی‌های این محصول است. پسماند غذا و دیگر مواد فاسد شدنی درون کیسه‌ زباله یک مکان مطلوب برای رشد باکتری‌ها هستند که باعث ایجاد آلودگی می‌شوند. در این کیسه‌ها، نانوذرات آنتی‌باکتریال از رشد میکروارگانیسم‌هایی که موجب فساد و ایجاد آلودگی می‌شوند، جلوگیری می‌کنند. نانوذرات اکسیدروی فعالیت ضدباکتریایی قوی‌ را در برابر باکتری‌های بیماری‌زا از خود نشان می‌دهند. در نتیجه کیسه‌های آنتی‌باکتریال این شرکت بسیار مورد توجه بیمارستان‌ها قرار دارد و در حال حاضر تعدادی از کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها از این کیسه‌ها استفاده می‌کنند.

مهندس ولیان از راه‌اندازی یک شرکت نانویی دیگر برای تجاری‌سازی و عرضه نانومحصولات دیگری خبر داد.