انکوباتوری که از استارت‌‌آپ‌های نانوزیست‌فناوری حمایت می‌کند

کارامدیکا و موریتا ژنومیکس دو استارت‌آپی هستند که به تازگی در انکوباتور علوم زیستی دانشگاه کالیفرنیا پذیرفته شده‌اند. کارامدیکا در حال استفاده از نانوذرات برای درمان برخی بیماری‌های عصبی است.

انکوباتور علوم زیستی دانشگاه کالیفرنیا در راستای برنامه‌های این دانشگاه برای افزایش تحقیقات در حوزه بیماری کرونا، به تازگی دو شرکت جدید را پذیرفته است.

کارامدیکا (Karamedica) که یک شرکت منشعب شده از دانشگاه لومالیندا است و شرکت موریتا ژنومیکس (Murrieta Genomics) دو عضو تازه این انکوباتور هستند.

انکوباتور علوم زیستی دانشگاه کالیفرنیا در ساختمان تحقیقات چند رشته‌ای این دانشگاه مستقر است. دفتر همکاری‌های فناوری دانشگاه کالیفرنیا، انکوباتور علوم زیستی را مدیریت می‌کند. این تیم، ۱۵ شرکت علاقه‌مند را جذب کرده است که از این تعداد دو شرکت کاملا به مرحله تجاری‌سازی و خروج از انکوباتور رسیده و آماده پیشرفت تحقیقات و اثبات مفهوم خود در این مرکز تحقیقاتی پیشرفته هستند.

کارامدیکا در حال توسعه فناوری رهایش دارویی مبتنی بر نانوذرات کیتوزان است تا از این ساختار برای انتقال DNA مصنوعی از بینی به مغز استفاده کند و در نهایت با این روش بیماری آنژوپدی آمیلوئیدی را درمان کند، بیماری که بیش از ۸۵ درصد بیماران آلزایمر از آن رنج می‌برند.

اندرو کرافتون، مدیر کارامدیکا می‌گوید: «ما خوشحالیم که تحقیق و توسعه خود را در این مرکز پیش می‌بریم و مشتاقانه منتظر گسترش روابط خود با دانشگاه هستیم.»

شرکت موریتا ژنومیکس روی استفاده از توالی‌یابی ژنوم در پزشکی دقیق، کشاورزی، پزشکی قانونی و دامپزشکی تخصص دارد. این شرکت همکاری نزدیکی با دانشگاه کالیفرنیا در بخش تحقیقات DNA و RNA را پیش‌بینی می‌کند.

روزبل اوچا، معاون مشارکت‌های فناوری در دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «ما خوشحالیم که از کارامدیکا و شرکت موریتا ژنومیکس به‌عنوان اولین شرکت‌های حوزه علوم زیستی دانشگاه کالیفرنیا استقبال می‌کنیم. این استارت‌آپ‌های حوزه علوم زیستی، به فضای آزمایشگاهی و همچنین راهنمایی از متخصصان دسترسی پیدا می‌کنند. ما از همه استارت‌آپ‌های حوزه علوم زیستی منطقه استقبال می‌کنیم. ما می‌توانیم فضایی برای زیست‌فناوری، فناوری پزشکی، کشاورزی، شیمی و مهندسی زیستی فراهم کنیم.»