با نانومهندسی باتری‌های خودرو، ایمن‌تر برانید!

شرکت فورج ‌نانو (Forge Nano) برای بهینه‌سازی باتری‌های خودرو در سطح اتمی از ذخیره لایه اتمی استفاده می‌کند.

باتری‌های خودرو اکنون می‌توانند در سطح اتمی بهینه‌سازی شوند و این کار باعث بهبود عملکرد، طول عمر و ایمنی باتری می‌شوند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد پوشش‌های دقیق که در مقیاس اتمی روی سطح اعمال می‌شوند باعث بهبود طول عمر باتری،کاهش زمان شارژ و مدیریت گرما می‌شود.

مواد پیکوشیلد شرکت فورج نانو مشکلات حرارتی در هنگام خرابی سل‌های باتری را کاهش می‌دهد. با استفاده از این فناوری پلتفرم فورج ‌نانو، مواد باتری را می‌توان از سطح اتمی به بالا بهینه‌سازی کرد و باتری با توانایی شارژ سریع‌تر برای هر کاربردی ایجاد کرد. در این فناوری پلتفرم اختصاصی فروج ‌نانو، از لایه‌نشانی اتمی برای پوشاندن آند باتری و یا مواد کاتد با لایه‌های محافظ ضخیم استفاده می‌شود. با کنترل ترکیب شیمیایی این مواد در سطح اتمی، این بهینه‌سازی‌ها می‌توانند عملکرد و ظرفیت باتری را تا ۴۰ درصد بهبود بخشند. راه حل‌‌های فورج نانو باعث می‌شود که این پوشش‌ها از نظر اندازه و ظرفیتی مقرون به صرفه بوده و مقیاس‌پذیر باشند.

از طریق همکاری با سازمان تولیدکننده قطعات اورجینال خودرو موسوم به OEMs، فناوری شرکت فورج‌نانو تأیید و اثبات شده‌ است که به چندین روش، عملکرد باتری را بهبود می‌بخشد. با استفاده از لایه‌نشانی اتمی، اتم به اتم مواد را می‌توان کنترل کرد و باعث بهبود با بالاترین دقت ممکن شد.

پاول لیختی، مدیرعامل شرکت فورج ‌نانو می‌گوید: «طراحی و ساخت ایمن‌ترین و نوآورانه‌ترین باتری‌های خودرویی به دقت و کنترل در مقیاس اتمی نیاز دارد. فناوری ما راه حل‌های مورد نیاز برای بهینه‌سازی مواد باتری را از سطح اتمی به بالا را ارائه می‌دهد. با استفاده از فناوری پلتفرم ما، تولیدکنندگان قطعات خودرو می‌توانند پیشرفت‌های بزرگی را در ایجاد باتری‌های بهتر، ایمن و قابل اعتماد تجربه کنند.»

فورج‌نانو یک شرکت ارائه دهنده تجهیزات و ابزارهای نانوپوشش‌دهی با سرعت بالا است که با قیمت کم می‌تواند روی ویفر نانوپوشش ایجاد کند. با توجه به موفقیت در بازار ذخیره‌سازی انرژی، این شرکت از تجهیزات خود برای ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کند. این تجهیزات برای استفاده در بخش‌هایی نظیر نمایشگر، روشنایی، حافظه، تجهیزات پزشکی و محافظت از محیط‌زیست قابل استفاده است.

لایه‌نشانی اتمی فرآیندی است که در آن یک لایه نازک به‌صورت پوشش روی سطح ایجاد می‌شود. فورج‌ نانو با این فناوری، اقدام به افزایش دانسیته انرژی باتری‌های خودروهای الکتریکی کرده است.