ایجاد اکوسیستم گرافنی برای پاسخگویی به تقاضای صنعت در کره‌جنوبی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فولاد کره‌جنوبی، با همکاری چند موسسه تحقیقاتی و یک استارت‌آپ نانویی، به‌دنبال ایجاد اکوسیستم گرافنی برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون در این حوزه است.

گروه صنعتی فولاد POSCO کره‌جنوبی اقدام به ایجاد یک اکوسیستم گرافنی در بندر صنعت جنوب شرقی پوهانگ کرده است. این کار با همکاری گروه‌های تحقیقاتی و استارت‌‌آپ اسکورگرافن، برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون در زمینه نیمه‌هادی‌ها، باتری‌های الکتریکی، کامپوزیت‌ها و الکترونیک انجام می‌شود.

POSCO اعلام کرد که با شهر پوهانگ، موسسه تحقیقات علوم و صنایع صنعتی (RIST)، دانشگاه علم و صنعت پوهانگ (POSTECH) و استارت‌‌آپ اسکورگرافن که در حال توسعه سیستم‌های تولید انبوه است، یک توافق‌نامه تجاری امضا کرده است.

هدف از این توافق‌نامه تجاری، توسعه سامانه‌های تولید گرافن با روش رسوب شیمیایی از فاز بخار (CVD)، یک روش موثر برای تولید گرافن با کیفیت بالا در مقیاس نسبتاً بزرگ، است.

موسسه تحقیقات علوم و صنایع صنعتی از مهندسی برای ساخت امکانات تولید انبوه پشتیبانی می‌کند. POSTECH از تجزیه و تحلیل محصولاتی که در آن‌ها از گرافن استفاده شده، پشتیبانی می‌کند. موسسه ملی فناوری نانومواد روش‌های تولید گرافن و محصولات کاربردی را استاندارد می‌کند. استارت‌‌آپ اسکورگرافن یک کارخانه برای تولید نمونه‌های اولیه ایجاد می‌کند.

گرافن یک آلوتروپ بلوری از کربن بوده که دارای خواص دو بعدی است. این ماده یک لایه نازک از گرافیت بوده که یک رسانای شفاف و انعطاف‌پذیر است و نویدبخش کاربردهای مختلف در مواد و دستگاه‌ها، از جمله سلول‌های خورشیدی، دیودهای ساطع‌کننده نور، صفحه‌های لمسی و پنجره‌های هوشمند یا تلفن‌ها است. گرافن را می‌توان به اشکال مختلف از طریق شیمیایی تولید کرد.

در ماه مه سال ۲۰۲۰، موسسه تحقیقاتی فناوری شیمی کره (KRICT) روشی را برای تولید انبوه گرافن صنعتی با کیفیت بالا، یک شبکه لانه زنبوری در مقیاس اتمی از اتم‌های کربن، ارائه کرد که ماحصل این فرآیند محصولی به‌صورت پودر بود که برای تولید آن نیاز به استفاده از مواد اسیدی قوی برای شکستن گرافیت نبود.

دانشمندان سعی کرده‌اند فرآیندهای قابل اطمینان، مقرون به صرفه و آسان برای ساخت الکترودهای گرافنی با عملکرد خوب ایجاد کنند. در سال ۲۰۱۷، شاخه تحقیقاتی سامسونگ یک «توپ گرافن» تولید کرد که به شارژ سریع‌تر باتری‌ها نسبت به باتری‌های یون لیتیوم کمک می‌کند.