افزایش هشت برابری ظرفیت خط تولید نانومواد

یکی از تولیدکنندگان نانومواد در بریتانیا، با دریافت وام ۱٫۱ میلیون پوندی به‌دنبال توسعه ظرفیت خط تولید خود است.

شرکت هایدال (Haydale) اعلام کرد که تسهیلات وام ۱٫۱ میلیون پوندی از بنیاد نوآوری بریتانیا دریافت کرده است.

هایدال، با پشتیبانی Innovate UK، برنامه خود را برای توسعه ظرفیت تولید نانومواد عامل‌دار از جمله گرافن برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون در دست اجرا دارد.

هایدال قرار است با استفاده از این حمایت مالی روی راکتور پلاسمای HT1400 و تجهیزات جانبی سرمایه‌گذاری و تأسیساتی فراهم کند که بتواند با بهینه‌سازی کامل، حجم تولید را حداقل هشت برابر افزایش دهد. راکتور تولید فعلی در کارخانه این شرکت در امانفورد افزایش ظرفیت به بیش از ۳۰ تن در سال به‌منظور تولید گرافن و سایر نانومواد خواهد داشت.

وام اختصاص یافته، در چهار بخش سه ماهه در دسترس خواهد بود که از ۳۱ مارس ۲۰۲۱ آغاز و مرحله نهایی آن تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ پرداخت می‌شود. بازپرداخت وام ۲۷ ماه پس از برداشت نهایی آغاز می‌شود.

کیت برادبنت مدیر ارشد اجرایی هایدال، در این مورد می‌گوید: «هایدال خوشحال است که این وام توسط بنیاد نوآوری بریتانیا اعطا شده ‌است و مشتاقانه منتظر گسترش قابل توجهی ظرفیت تولید ما بوده تا آماده پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای پودرها، جوهرها، الاستومرها و کامپوزیت‌های کاربردی ما باشد. ما از این بنیاد به خاطر تسهیلات سپاسگزاریم که موجب پشتیبانی از راهبرد ما می‌شود.»

شرکت هایدال ۶ سایت فعال در بریتانیا، آمریکا و آسیا دارد. این شرکت چندی قبل، قرارداد تجاری با یک شرکت صنعتی فعال در حوزه‌ نانوکامپوزیت امضا کرده که به واسطه‌ آن پیشرفت‌های قابل توجهی در این حوزه به‌دست آمده ‌است. هایدال برای اطمینان از تثبیت موقعیت خود در بازار و به حقیقت پیوستن پتانسیل‌های آن، اقدام به بازنگری راهبردهای کسب و کار شرکت کرده‌ است. اولین تغییر این شرکت روی رزین، پلیمر و کامپوزیت بوده که قرار است روی بازاریابی و فروش تمرکز پیدا کند. هایدال قصد دارد برای تولید کامپوزیت، گرافن را با الیاف کربنی ترکیب کند. در راهبرد دوم، این شرکت قصد دارد روی محصولات کاربید سیلیکون تمرکز داشته باشد و جوهرهای گرافنی را توسعه دهد. این نانوجوهرها برای تولید ادوات سنجش قند خون استفاده می‌شوند. شرکت هایدال علاوه بر ثبت شرکت‌های مختلف در سراسر جهان، برای توسعه‌ کسب و کار خود با شرکت‌های مختلف نیز همکاری می‌کند. این شرکت تلاش دارد با شرکت‌های صاحب فناوری‌های پلیمری وارد همکاری شود تا با ترکیب گرافن و مواد پلیمری، نانوکامپوزیت‌هایی با خواص ویژه برای تأمین نیاز صنعت تولید کند.