ثبت پتنت فناوریی که اثرات پرتودرمانی بیماران سرطانی را کاهش می‌دهد

شرکت بیوکرتی فارماکیوتیکالز در حال طی مراحل ابتدایی ثبت پتنت مربوط به فناوری است که در آن از نانوذرات اکسید سریم برای کاهش عوارض منفی پرتودرمانی استفاده می‌کند.

شرکت بیوکرتی فارماکیوتیکالز (BioCurity Pharmaceuticals) به دنبال ثبت پتنت مربوط به فرمولاسیون‌های دارویی نانوذرات اکسید سریم است. این فناوری برای جلوگیری از عوارض جانبی پرتودرمانی برای بیماران سرطانی تحت پرتودرمانی طراحی شده‌ است.

بیوکرتی فارماکیوتیکالز یک شرکت خصوصی در مرحله پیش بالینی توسعه دارو است. این شرکت در حال توسعه داروهای حمایتی بیماران سرطانی بوده که برای جلوگیری یا کاهش برخی از عوارض جانبی مرتبط با پرتودرمانی طراحی محصولاتی به بازار عرضه کند.

بیوکرتی فارماکیوتیکالز به تازگی اعلام کرده است که درخواست ثبت اختراع موقت با عنوان «فرمولاسیون بهبود یافته نانوذرات اکسید سریم» را در ۹ آوریل ۲۰۲۱ (درخواست موقت ثبت پتنت با شماره ۶۳۱۷۲۹۱۲) به دفتر ثبت پتنت آمریکا ارائه کرده است.

جیم سرگی، از بنیان‌گذاران این شرکت می‌گوید: «این فناوری امکان استفاده از دوز برنامه‌ریزی شده پرتودرمانی را فراهم کرده، ضمن جلوگیری از سمیت سلولی ناشی از پرتودرمانی، منجر به بهبود کیفیت زندگی بیمار و کاهش هزینه‌های کلی مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.»

این دارو پیشنهادی بیوکرتی فارماکیوتیکالز از فناوری نانوذرات اکسید سریم استفاده می‌کند که شامل فرمولاسیون موضعی برای محافظت از پوست و یک فرمولاسیون داخل وریدی (IV) برای محافظت از بافت داخلی طبیعی در برابر آسیب پرتو بدون تأثیر بر اثربخشی درمان پرتوی است.

بیوکرتی فارماکیوتیکالز همچنین قصد دارد یک برنامه محافظت بین‌المللی (PCT) را دنبال کند و با استفاده از این برنامه، از پتنت خود در هر دو حوزه قضایی صنعتی و کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان محافظت کند. یک درخواست ثبت اختراع موقت بدون درج ادعای ثبت اختراع رسمی، یک گزینه ثبت را در اختیار متقاضی ثبت اختراع قرار می‌دهد. هدف از درخواست ثبت اختراع موقت، ایجاد یک تاریخ تشکیل پرونده زودهنگام است، علاوه‌‌بر این، به متقاضی ثبت اختراع یا صاحب پروانه اجازه می‌دهد تا عبارت «حق ثبت اختراع در انتظار» را برای هر گونه محصولات تجاری، روش‌ها یا خدمات درج کند.

بیوکرتی فارماکیوتیکالز در حال توسعه داروهای نانوزیست‌فناوری به‌منظور کمک به بیماران سرطانی است. این شرکت مأموریت دارد از عوارض جانبی پرتودرمانی برای بیماران سرطانی جلوگیری کند. در سطح جهان از ۱۸ میلیون بیمار مبتلا به سرطان که سالانه تشخیص داده می‌شوند، تقریباً ۶ میلیون نفر پرتودرمانی را تجربه می‌کنند. کمبود دارو برای محافظت از بافت و پوست داخلی بیماران سرطانی در برابر عوارض جانبی کوتاه مدت و طولانی مدت پرتودرمانی، یک نیاز جهانی برآورده نشده است.