راه‌اندازی خط تولید نانوپوشش‌های هوشمند

استوارت برچیل مدیرعامل شرکت اینداستریال نانوتک از راه‌اندازی خط تولید نانوپوشش‌های هوشمند این شرکت خبر داد.

اینداستریال نانوتک (Industrial Nanotech)، شرکتی متخصص و نوآور در حوزه فناوری‌ نانو و توسعه محصول است. این شرکت به تازگی نتایج تمرکز ۱۵ ساله بر توسعه فناوری‌های «پوشش هوشمند» را اعلام کرد.

در ماه مه سال ۲۰۰۶، استوارت برچیل، از ایجاد یک بخش تحقیق و توسعه جدید برای تمرکز بر توسعه پوشش‌های هوشمند که خود گزارش‌دهنده و خود ترمیم‌پذیر هستند، خبر داد.

برچیل اظهار داشت: «بسیاری از زمینه‌های این فناوری توسط آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های دیگر به خوبی برای استفاده در صنعت خودرو و الکترونیک مصرفی توسعه داده شده‌است. وظیفه ما ایجاد سازگاری و بهبود این فناوری برای محیط‌های تولید صنعتی است که بازار اصلی ما هستند. ما این هدف را محقق کردیم.»

استوارت بورچیل ادامه می‌دهد: «در ماه مه ۲۰۲۱، ما یک شرکت زیرمجموعه برای بازاریابی و فروش خط تولید پوشش هوشمند خود راه‌اندازی خواهیم کرد.»

شرکت اینداستریال نانوتک یکی از شرکت فعال در حوزه فناوری‌‌ نانو است که روی تجاری‌سازی محصولات محافظ نظیر نانوپوشش فعالیت می‌کند. این شرکت پتنت‌های ثبت شده در حوزه نانوپوشش عایق گرمایی دارد؛ نانوپوشش‌هایی که علاوه‌بر مقاومت در برابر خوردگی، عایق حرارتی نیز باشد. با استفاده از این نانوپوشش‌ها می‌توان مصرف انرژی را کاهش داد. استفاده از این نانوپوشش در سازه‌های مختلف موجب می‌شود که این سازه‌ها نسبت به تابش پرتوفرابنفش و مواد شیمیایی مقاوم شود. همچنین رطوبت و بسیاری از عوامل خورنده اثر منفی روی سازه نخواهد داشت. در این نانوپوشش‌های مبتنی بر آب، از مواد شیمیایی تبخیر شدنی سمی استفاده نشده‌است.

از بدو تاسیس شرکت اینداستریال نانوتک، این شرکت به دنبال پاسخ‌دهی به نیاز مشتریان در حوزه‌ عایق‌ها و پوشش‌ها است. این شرکت برنده جایزه ویژه‌ای در این زمینه شده‌است. علاوه‌بر این، اینداستریال نانوتک فرآیند تولید این عایق‌ها را پتنت کرده است. این شرکت عضو انجمن ساختمان‌های سبز در آمریکا بوده و به تجاری‌سازی ایده‌های نو در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر می‌پردازد.