جوهرهای نانویی در صنعت منسوجات استفاده می‌شوند

دایرکتا پلاس به تازگی نشان داده است که جوهرهای نانویی این شرکت می‌تواند روی پارچه چاپ شود. این جوهرها روی پوست ایجاد حساسیت نمی‌کند.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus)، تولید‌کننده و تأمین‌کننده پیشرو محصولات مبتنی بر نانوپلاکت‌های گرافن برای استفاده در بازارهای مصرفی و صنعتی، از پیشرفت مثبت تحقیقات خود در زمینه چاپ جوهرهای بر پایه گرافن روی پارچه خبر داد. طی دو سال گذشته، دایرکتا با یک گروه بین‌المللی نساجی در حال توسعه روش جدید چاپ گرافن G+ بوده است.

در آوریل ۲۰۲۱، برای اولین بار، جوهر مبتنی بر گرافن G+، که از درجه خاصی از گرافن تولید شده برای چاپ دیجیتال استفاده شد. به گفته مسئولان این شرکت، این یک نتیجه مقدماتی است، اما عملی بودن این فناوری را اثبات می‌کند و نقطه عطفی مهم برای راهبرد توسعه محصول حوزه نساجی است.

جولیو سزارو، مدیر اجرایی دایرکتا پلاس، گفت: «این یک پیشرفت بسیار مثبت برای فناوری چاپ روی پارچه است. با توانایی جوهر افشانی دیجیتال جوهر گرافنی، طیف محصولات نساجی که می‌‌توانیم تولید کنیم بسیار افزایش یافته است.»

وی افزود: «این فناوری علاوه بر اینکه برای توسعه محصول ما سودمند است، قابلیت انعطاف‌پذیری زیادی به ما می‌دهد تا از حداکثر پایداری زیست محیطی اطمینان حاصل کنیم.»

چندی پیش، شرکت دایرکتاپلاس نتایج تست‌های انجام شده روی پودرهای گرافنی و اثر آن روی پوست را منتشر کرد. براساس اطلاعاتی که این شرکت منتشر کرد، تست‌های موفقیت‌آمیزی در آزمایش‌های برون‌تنی به‌دست آمده که به مشتریان در صنعت نساجی ثابت می‌کند که آن‌ها می‌توانند با خیال راحت از گرافن در محصولات خود استفاده کرده و با به‌کارگیری گرافن در منسوجات، خواص جالب توجهی در این محصولات ایجاد کنند. شرکت دایرکتا پلاس در این آزمایش‌ها نشان داده است که ترکیبات گرافنی این شرکت از طریق پوست انسان جذب نمی‌شود. این تولیدکننده گرافن گفته است که هشتمین آزمون برون‌تنی را انجام داده تا نشان دهد که پتانسیل جذب برای پودر گرافنی آن‌ها موسوم به G+ وجود ندارد.

این مطالعه با استفاده از استانداردهای بین‌المللی توسط گروه ثالث و مستقلی انجام شد و در آن از پوست انسان در محیط کشت آزمایشگاهی استفاده شده‌‌است. G+ خالص روی سطح بافت به مدت شش و ۲۴ ساعت اعمال شد و در پایان زمان آزمایش بررسی شد که چقدر G+ از طریق پوست جذب شده و به آن نفوذ کرده است. این شرکت نتایج موفقیت‌آمیز آزمایش‌های برون‌تنی انجام شده را منتشر کرد تا نشان دهد این محصولات غیرسمی بوده و برای استفاده در بازارهای نساجی بی‌خطر هستند، جایی که مشتریان باید از ایمنی پوشاک تولید شده و بازار مطمئن باشند.