تشخیص سریع کراتین در ادرار با استفاده از آزمایشگاه روی تراشه

شرکت هلث‌ لاجیک اینتراکتیو فناوری آزمایشگاه روی تراشه‌ای را توسعه داده که می‌تواند به تشخیص بالینی سریع کراتین در ادرار کمک کند. نتایج نمونه اولیه این دستگاه موفقیت‌آمیز بوده است.

شرکت هلث‌ لاجیک اینتراکتیو (Health Logic Interactive) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت آزمایشگاه روی تراشه است که به تازگی دستاورد جالب توجهی در این حوزه ارائه کرده است. این شرکت نتایج آزمایش روی نسخه بتا تراشه کراتینین ادرار (uC-Chip) را منتشر می‌کند، آزمایشی که در آن دامنه تشخیص بالینی مربوطه به این فناوری با موفقیت تأیید ‌شده‌ است.

به موازات بهینه‌سازی و اعتبارسنجی بیشتر نسخه بتا uC-Chip، تیم تحقیقاتی این شرکت در تلاش است تا طراحی و مدل‌سازی نمونه اولیه تراشه نسبت آلبومین به کراتینین ادرار (uACR-Chip) را پیش ببرد.

شرکت هلث‌ لاجیک اینتراکتیو در حالی که برای جلسه قبل از ارسال با سازمان غذا و داروی آمریکا آماده می‌شود، نتایج این پیشرفت‌ها را اعلام کرده است.

دیوید بارتل، مدیرعامل شرکت هلث‌ لاجیک اینتراکتیو می‌گوید: «ما به آخرین دستاورد خود، یعنی تولید موفقیت‌آمیز نمونه اولیه تراشه کراتینین ادرار با داده‌های تأیید اعتبار شده، افتخار می‌کنیم. این پیشرفت ما را به تکمیل فناوری آزمایشگاهی روی تراشه uACR-Chip نزدیک‌تر می‌کند، که پیش‌بینی می‌کنیم تا یک آزمایش دقیق و حساس برای بیماری مزمن کلیوی در هنگام مراقبت انجام شود.»

شرکت هلث‌ لاجیک اینتراکتیو، از طریق شرکت تابعه خود یعنی مای هلتث لاجیک (My Health Logic)، در حال توسعه و تجاری‌سازی دستگاه‌های تشخیصی دستی مراقبت از بیمار است که به تلفن‌های هوشمند بیمار و پلتفورم‌های مراقبت دیجیتال متصل می‌شوند. این شرکت قصد دارد با استفاده از فناوری ثبت اختراع شده آزمایشگاه روی تراشه، نتایج سریعی را ارائه دهد و انتقال داده‌ها را از دستگاه تشخیص به تلفن هوشمند بیمار تسهیل کند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که این جمع‌آوری داده‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا خطر بیماری را بهتر ارزیابی کنید و نتایج بهتری را برای بیمار ارائه دهید.