همکاری مشترک برای توسعه صنعت باتری با کمک فناوری‌ نانو

یکی از شرکت‌های نانویی استرالیا با پیوستن به کنسرسیومی متشکل از ۶۰ شرکت و دانشگاه، قصد دارد تجارب و محصولات خود را در حوزه فناوری‌ نانو در اختیار این کنسرسیوم قرار دهد تا در نهایت از آن برای توسعه صنعت باتری استفاده شود.

گرافن منیوفکچر گروپ (GMG) برای توسعه الکترولیت باتری به مرکز همکاری تحقیقاتی صنایع باتری آینده می‌پیوندد.

گرافن منیوفکچر گروپ اعلام کرد که همراه با سازمان‌ها و دانشگاه‌های مختلف به مرکز همکاری تحقیقاتی صنایع باتری آینده (CRC) برای توسعه الکترولیت‌های باتری می‌پیوندد. هدف CRC، توسعه سیستم‌های الکترولیت پیشرفته‌ای است که عملکرد باتری را بهبود می‌بخشند. گرافن منیوفکچر گروپ در این پروژه با تأمین گرافن مورد نیاز و همچنین در اختیار گذاشتن نیروی انسانی به مدت ۴ سال همکاری خواهد کرد.

دکتر آشوک نانجوندین، مدیر ارشد علمی GMG گفت: «این یکی دیگر از پروژه‌های مهیج در حوزه ذخیره‌سازی انرژی است که کاربردهای بالقوه گرافن GMG را برای توسعه بیشتر فناوری‌های مختلف باتری موجود به نمایش می‌گذارد.»

CRC تقریباً ۶۰ شرکت‌کننده صنعتی به‌همراه ۸ دانشگاه، سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک‌المنافع و دولت‌های فدرال و ایالتی را گرد هم آورده است. این مرکز در یک برنامه تحقیق و توسعه شش‌ساله تمام بخش‌های زنجیره ارزش باتری را هدف قرار می‌دهد تا نتایج انحصاری تجاری را برای تسریع در گسترش صنعت باتری را ایجاد کند. CRC با حدود ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه نقدی و کمک‌های بلاعوض، استرالیا را به‌عنوان رهبر در صنعت باتری متمایز کرده است، کشوری که می‌خواهد نسل جدیدی از نیروی انسانی بسیار ماهر را برای ایجاد تحول در حوزه باتری و انرژی پرورش دهد.

درباره مرکز تحقیقات تعاونی صنایع باتری آینده:

CRC صنعت باتری را قادر می‌سازد تا آینده استرالیا را تأمین کند. این صنعت، محققان، دولت‌ها و جوامع علمی را دور هم جمع می‌کند تا اطمینان حاصل کند که استرالیا نقش اصلی را در انقلاب جهانی باتری دارد.

CRC با استفاده از مهارت‌های تحقیق و تخصص صنعتی مورد نیاز برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید‌، در رقابت‌پذیری صنایع استرالیا نقش حیاتی دارد.

گرافن منیوفکچر گروپ یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری پاک در استرالیا است و به جای استخراج گرافیت، با تجزیه متان (گاز طبیعی) گرافن و هیدروژن تولید می‌کند. با استفاده از فرآیند اختصاصی این شرکت، GMG می‌تواند گرافن با کیفیت بالا و هزینه کم و به شکلی کاملا مقیاس‌پذیر و بدون آلاینده را ایجاد کند.