تقویت زیرساخت‌ها برای تسریع توسعه محصولات گرافنی در هند

به گفته مسئولان شرکت تیروپاتی گرافیت، آنها مرکزی برای توسعه محصولات گرافنی در هند راه‌اندازی کرده‌اند.

تیروپاتی گرافیت (Tirupati Graphite) فعالیت خود را در مرکز فناوری و گرافن در هند آغاز می‌کند. شیشیر پاددار گفت: «ما معتقدیم که نوآوری مادی و توسعه فناوری یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های رشد اقتصادی خواهد بود.»

تیروپاتی گرافیت اعلام کرد که مرحله اول توسعه مرکز تحقیقات مین تک و گرافن تیروپاتی (TGMRC) در هند را راه‌اندازی کرده است. این آغاز درآمدزایی در TGMRC است و به این شرکت اجازه می‌دهد تا تعاملات تجاری‌سازی را پیش ببرد.

در مرحله اول، این تأسیسات می‌تواند روزانه ۱ کیلوگرم-اکسید گرافن (‘GO’) ، اکسید گرافن احیا شده (‘rGO’) و کامپوزیت گرافن آلومینیوم، تولید کند. توسعه مداوم و توسعه تاسیسات موجب می‌شود که این شرکت قادر باشد تا ۱۰ کیلوگرم در روز محصول تولید کند.

شیشیر پاددار، مدیر اجرایی می‌گوید: «ما معتقدیم که نوآوری مادی و توسعه فناوری یکی از بزرگترین محرک‌های رشد اقتصادی خواهد بود زیرا پتانسیل آن‌ها برای کمک گسترده به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است. بنابراین، ما خوشحالیم که در خط مقدم این فضای هیجان‌انگیز قرار داریم و تولید تجاری خود را در مرکز جدید تحقیق و توسعه گرافن و فناوری جدید در هند آغاز کرده‌ایم.»

وی می‌افزاید: «در حالی که ما انتظار داریم گرافن و مواد کامپوزیتی ما مزایای زیادی را برای کاربردهای پیشرفته مواد دو بعدی که در سراسر جهان در حال توسعه هستند، ارائه دهد؛ فعالیت‌های MINTECH با هدف توسعه فناوری‌های نوآورانه در تولید مواد معدنی و به حداقل رساندن مصرف انرژی و تولید پسماند کمتر راه‌اندازی شده‌است.

پاددار گفت: «تیروپاتی در حال حاضر از دستاوردهای MINTECH عملیات اولیه گرافیتی خود در ماداگاسکار برخوردار است.»

این تأسیسات همچنین تا ۱ تن در روز گرافیت با خلوص بالا (HPG) که پیش ماده همه محصولات گرافیتی تخصصی است، تولید می‌کند. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد از منابع خود برای آزمایش توسط کاربران نهایی صنعتی احتمالی استفاده کند.

تیروپاتی تاکید کرد که انتظار می‌رود هر سه واحد تجاری آنها، یعنی گرافیت اولیه، گرافیت تخصصی و گرافن در خط تولید این سهیم باشند.

تیروپاتی گرافیت به تازگی اعلام کرده که یک ترکیب گرافن آلومینیوم (Al-Gr) جدیدی را توسعه داده است که از نظر خاصیت رسانایی و مقاومت نسبت به آلومینیوم به‌طور قابل توجهی بالاتر است و می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای مس استفاده شود. این شرکت تولیدکننده گرافن و متخصص در حوزه گرافیت گفت که با همکاری دیگر شرکت‌ها، به دنبال استفاده بالقوه از این کامپوزیت در جایگزینی مس در سیستم‌های حرارتی، نیروگاهی و پیشرانه است، کامپوزیتی که مزایای زیست محیطی قابل توجهی را به‌ دلیل کاهش وزن فراهم می‌کند.