بازار صعودی سهام شرکت توسعه‌دهنده نانوواکسن ضدکرونا

براساس تحلیل متخصص بازار، سهام شرکت نوواواکس (Novavax) همچنان صعودی خواهد بود، شرکتی که نانوواکسن ضدکرونایی را توسعه داده و منتظر مجوز برای وارد شدن به مرحله بعدی تجاری‌سازی است.

شرکت نوواواکس (Novavax) با تولید واکسن و سایر روش‌های درمانی به بسیاری از مردم جهان کمک کرده است تا زندگی سالم‌تری داشته باشند. این شرکت بیش از یک دهه است که برای بهبود سلامت عمومی در سراسر جهان تلاش می‌کند.

شرکت نوواواکس با توسعه واکسن‌های مختلف برعلیه ویروس کرونا، آنفولانزای فصلی، ویروس ابولا (EVD)، سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم تنفسی حاد شدید (SARS) مقابله کرده است.

واکسن‌های نانوذره‌ای نوترکیب شرکت نوواواکس با داشتن فناوری پیشرفته واکسن، مهندسی ژنتیک را با رویکردهای سنتی ترکیب می‌کند. این راه‌حل‌ها در برابر عوامل بیماری‌زای مختلف که سلامت انسان را تهدید می‌کنند، سفارشی شده‌اند.

در کارآزمایی بالینی فاز ۳ روی واکسن NVX-CoV2373 که در بریتانیا توسط شرکت نوواواکس انجام شد، ۹۶ درصد داوطلبان در برابر گونه اولیه کرونا محافظت شدند. این آزمایش همچنین ۸۶ درصد محافظت در برابر گونه B1.1.7 (Alpha) را حتی در افراد ۶۵ ساله یا بالاتر نشان داد. این موضوع مهم است، زیرا افراد مسن جزء گروه‌های پرخطر هستند.

علیرغم اینکه شرکت نوواواکس از رشد قوی برخوردار است و از فناوری پیشرفته برای پیشبرد نوآوری واکسن خود استفاده می‌کند، بازار برای این شرکت کاملاً منطقی، ارزش قائل است. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ درآمدها ۳۱۷ درصد و در سال ۲۰۲۲ این رقم ۱۷۷ درصد دیگر افزایش یابد که سود هر سهم در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۸٫۶ درصد و در سال ۲۰۲۲ این رقم ۵۱۵ درصد رشد کند.

از سوی تحلیلگران وال استریت، شرکت نوواواکس براساس ۴ توصیه خرید در سه ماه گذشته، رتبه اجماعی Strong Buy را کسب می‌کند.

نتیجه این که، شرکت نوواواکس به دلیل رویکرد ابتکاری خود در توسعه واکسن، از رشد سریع درآمد برخوردار است.

علاوه‌بر این، از نظر تحلیل‌گران وال استریت، قیمت سهام این شرکت به‌طور عمده در بازار سهام صعودی خواهد بود. ارزش فعلی نسبت به چشم‌اندازهای رشد و مزایای رقابتی بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

این واکسن چگونه کار می‌کند؟

واکسن نواواکس از یک پروتئین سنبله‌ ویروس کرونا استفاده می‌کند. این شرکت سال‌هاست که روی توسعه فناوری نانوذرات نوترکیب خود کار کرده و اولین واکسن ضدکرونای خود را با استفاده از این روش در بهار تولید کرد. در تابستان، آزمایش‌های بالینی اولیه نشان داد که این واکسن بی‌خطر است و کارآزمایی‌های دیگری نیز در آمریکا و سایر کشورها وارد مرحله برنامه‌ریزی شد. واکسن به‌صورت تزریق در دو دوز بوده که با وارد کردن یک بخش پروتئینی پاسخ ایمنی را در بدن ایجاد می‌کند و پادتن‌هایی در بدن تشکیل می‌شود که از اتصال ویروس کرونا به سلول‌های گیرنده جلوگیری می‌کند. این پروتئین با مواد کمکی ویژه این شرکت ترکیب شده‌‌است، ماده‌ای که برای افزایش عملکرد واکسن طراحی شده‌‌‌‌است. نتایج اولیه آزمایش واکسن که در ماه آوریل توسط نوواواکس منتشر شد، نشان‌دهنده پاسخ شدید آنتی‌بادی در حیوانات به این واکسن است.