ثبت پتنت تراشه‌ کوانتومی در آمریکا

آرچر متریالز با ارائه درخواست ثبت پتنت خود در آمریکا، به دنبال حفاظت از مالکیت فکری فناوری تراشه کوانتومی خود در این کشور است.

شرکت آرچر متریالز (Archer Materials) درخواست ثبت اختراع زیست‌تراشه خود را در USPTO ارائه کرد. این شرکت در حال توسعه و تجاری‌سازی دستگاه‌های نیمه هادی پیشرفته از جمله تراشه‌های مربوط به محاسبات کوانتومی و تشخیص پزشکی است. در ساخت این زیست‌تراشه از گرافن و مشتقات آن استفاده شده‌ است.

این شرکت در حال توسعه و تجاری‌سازی دستگاه‌های نیمه هادی پیشرفته، از جمله تراشه‌های مربوط به محاسبات کوانتومی و تشخیص پزشکی است.

آمریکا یک حوزه قضایی راهبردی کلیدی برای آرچر متریالز به‌منظور حفاظت از مالکیت فکری و تجاری‌سازی این فناوری است.

آرچر متریالز برای حفظ مالکیت فکری خود در استرالیا و آمریکا اقدام کرده تا در این دو کشور پتنت خود را ثبت کند، زیرا حق ثبت اختراع فقط در هر کشور توسط دفتر ثبت اختراع ملی مربوطه اعطا می‌شود.

آرچر اختراعات ثبت شده را بخشی از دارایی‌های خود می‌داند که از طریق توسعه فناوری و فروش مجوز کسب کند.

درخواست‌های ثبت اختراع مربوط به تراشه ۱۲CQ در آمریکا و اروپا در حال پیشرفت است. تراشه ۱۲CQ یک تراشه محاسباتی کوانتومی است، اولین فناوری جهان که این شرکت برای عملیات محاسبه کوانتومی در دمای اتاق و ادغام روی دستگاه‌های الکترونیکی مدرن در حال ساخت آن است.

به تازگی آرچر با دریافت حق ثبت اختراع تراشه CQ از کره‌جنوبی، که دارای صنعت پیشرو در جهان در زمینه نیمه هادی است، به یک نقطه عطف تجاری رسید.آرچر در چند وقت اخیر دسترسی خود را به زیرساخت‌های فناوری عمیق گسترش داده است.

برای تسهیل حرکت در این مسیر، پرسنل جدیدی را برای توسعه فناوری بیوچیپ استخدام کرده است. نیروی انسانی جدید آرچر دارای دانش و تخصص ویژه‌ای هستند که می‌توانند از مالکیت فکری این شرکت پشتیبانی کنند.

فناوری آرچر متریالز منحصر به فرد است، زیرا این شرکت یکی از معدود شرکت‌هایی است که تراشه پردازنده کیوبیت را در صنعت نیمه هادی توسعه می‌دهد.