جاده‌های بریتانیا با گرافن تقویت می‌شود

بخشی از یک بزرگراه در بریتانیا به‌صورت آزمایشی با گرافن تقویت شد. با این کار دوام زیرساخت‌های جاده‌ای افزایش یافته و هزینه ترمیم جاده‌ها کمتر می‌شود.

اداره بزرگراه‌های ملی بریتانیا استفاده از گرافن را در بخشی از جاده وست کاولج، نورتومبرلند به‌صورت آزمایشی انجام داد. این اداره سه مایلی مسیر اصلی A1 به سمت شمال بین نیوتن در مور و وست کاولج، نورتومبرلند را با گرافن تقویت کرد.

درصورت موفقیت‌آمیز بودن نتایج این آزمایش، استفاده از گرافن می‌تواند کارهای مربوط به ترمیم جاده‌ها را کمتر کرده و سفرها را برای کاربران جاده‌ای روان‌تر و قابل اطمینان‌تر کند.

گریم وات، مدیر دارایی‌های اداره بزرگراه‌های ملی، می‌گوید: «اجرای این پروژه برای اداره بزرگراه‌های ملی هیجان‌انگیز است. ما پیوسته در تلاش هستیم تا سفرهای مشتریان خود را بهبود بخشیم و گرافن پتانسیل واقعی برای این کار را دارد.»

وی افزود: «نتایج آزمون‌های آزمایشگاهی موفقیت‌آمیز بوده و آزمایش میدانی در نورتومبرلند یکی از اولین استفاده‌های جهانی از گرافن در تولید جاده خواهد بود که تعهد ما به نوآوری را تقویت می‌کند و به صنعت ساخت جاده کمک می‌کند تا با دوام بیشتر به سمت نگهداری بهتر از جاده‌ها و کمک به کاهش انتشار کربن سوق یابد. راه حل‌هایی که همه ما از آن سود می‌بریم.»

مدیر دارایی‌های اداره بزرگراه‌های ملی می‌افزاید: «مزایای گرافن در حال تغییر صنعت ساخت جاده‌ است. این نانوماده از فولاد قوی‌تر است و افزودن آن به مواد دیگر می‌تواند آن‌ها را به مواد فوق‌العاده‌ای تبدیل کند. با این کار مواد از آنچه تاکنون دیده‌ایم مستحکم‌تر شده، می‌تواند برخی از دارایی‌های ما را به‌طور قابل توجهی بادوام‌تر کند.»

اداره بزرگراه‌های ملی آزمایش‌های خود را با مرکز نوآوری مهندسی گرافن (GEIC) در دانشگاه منچستر و خدمات آزمایش روسازی (PTS) انجام می‌دهد.

شرکت هایویز انگلند مسئول جاده‌های کشور انگلستان است، شبکه‌ راه‌های انگلستان در حدود ۴۳۰۰۰۰ مایل بوده که هر روزه چهار میلیون سفر در آن‌ها جریان دارد.

مرکز نوآوری مهندسی گرافن تخصص ویژه‌ای در توسعه سریع و تولید انبوه گرافن و مواد دوبعدی دارد؛ از این رو، شرکت هایویز انگلند قصد دارد از این تجربه و تخصص برای به‌کارگیری گرافن در بهبود سطح جاده‌ها استفاده کند. مرکز نوآوری مهندسی گرافن یک مرکز نوآور و پیشرو در بریتانیا بوده که همکاری مشترکی با صنایع دارد تا به آن‌ها کمک کند از گرافن و مواد دوبعدی در صنعت استفاده کنند. این مرکز فناوری و ملزومات صنایع را برای رسیدن به اهداف آن‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد.