تداوم همکاری با دانشگاه برای تولید هیدروژن تجدیدپذیر

شرکت سانهیدروژن که پیش از این با دانشگاه آیووا برای توسعه فناوری هیدروژن تجدیدپذیر همکاری داشت، برنامه همکاری مشترک خود را با این دانشگاه تمدید کرد. با این کار سهام شرکت سانهیدروژن روند رو به رشدی به خود گرفت.

شرکت سانهیدروژن (SunHydrogen) طی فعالیت‌های خود فناوری جدیدی ارائه داده است که از آب و نور خورشید برای ایجاد هیدروژن تجدیدپذیر استفاده می‌کند. این شرکت به تازگی اعلام کرد که قرارداد تحقیقاتی مورد حمایت خود را با دانشگاه آیووا تمدید می‌کند. این شرکت در حال توسعه فناوری است که بتوان با هزینه کم، هیدروژن تجدیدپذیر تولید کرد که برای این کار تنها از آب و نور خورشید استفاده می‌شود. منبع آن نیز می‌تواند آب دریا یا پساب‌ها باشد.

تعهد مجدد با دانشگاه به شرکت سانهیدروژن اجازه می‌دهد تا به کار خود برای توسعه فناوری هیدروژن مبتنی بر نانوذرات سبز و تولید آن در مقیاس تجاری ادامه دهد. تیم تحقیقاتی دانشگاهی در آیووا، که مدتی است شریک توسعه‌ای این شرکت است، در چند سال گذشته تلاش زیادی برای بهینه‌سازی و هدایت مقیاس‌پذیری این فناوری کرده است.

اخیراً این تیم دانشگاه با گروه اشمید (SCHMID) در آلمان، یکی دیگر از شرکای توسعه شرکت سانهیدروژن، برای ایجاد تجهیزات و فرآیندهای تولید همکاری کرده است. این شرکت با همکاری گروه اشمید و شرکت اینردوکس در حال توسعه فناوری خود است، فناوری که می‌تواند هیدروژن را با استفاده از نور خورشید و آب در مقیاس تجاری تولید کند. در این همکاری، اشمید در حال توسعه فرآیند و تجهیزات برای تولید هیدروژن است، این در حالی است که اینردوکس بر فرآیند الکتروشیمیایی ایجاد قالب‌های غیرمتخلخل روی لایه‌های شفاف برای رشد نانوذرات متمرکز شده‌‌ است.

تیم یانگ، مدیر اجرایی شرکت سانهیدروژن، از تأسیسات در آلمان بازدید می‌کند تا پیشرفت‌های انجام شده را ارزیابی کند و همچنین با تیم توسعه‌دهنده در محل ملاقات می‌کند.

پس از آزمایش چندین سورفکتانت جایگزین، تیم تحقیقاتی همکار این شرکت در دانشگاه آیووا با موفقیت یک جایگزین زیست‌تخریب‌پذیر را شناسایی کرده است که می‌تواند برای رشد نیمه‌هادی‌ها به حمام آبکاری اضافه شود. تیم تحقیقاتی دانشگاه آیووا همچنین به بهبود فرآیند الکتروشیمیایی رسوب نیمه‌هادی‌ها ادامه می‌دهد.