حساب ویژه روی نانولوله‌ها برای توسعه باتری‌های جدید

استارت‌آپ ال‌آی‌اس انرژی در استرالیا سعی دارد از نانولوله‌های نیترید بور برای توسعه نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم-گوگرد استفاده کند. با کمک این نانولوله‌ها، دانسیته انرژی و استحکام باتری افزایش می‌یابد.

یک استارتاپ استرالیایی روی نانولوله‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند تا با کمک این نانومواد، باتری‌های بهتری را تولید کند.

این شرکت استرالیایی فناوری باتری را با استفاده از فناوری‌ نانو توسعه داده است تا از آن در محصولات مختلف از تلفن‌های هوشمند گرفته تا سپرهای تابشی فضاپیما استفاده شود.

استارت‌آپ ال‌آی‌اس انرژی (Li-S Energy Ltd) نانولوله‌های نیترید بور را در باتری‌های لیتیوم-گوگرد به‌منظور افزایش چگالی انرژی و افزایش استقامت بسیار بیشتر از باتری‌های لیتیوم یون معمولی استفاده کرده است. این در حالی است که شرکت‌ها تلاش می‌کنند فناوری باتری را ارتقا دهند و پیشرفتی را در این حوزه تجربه کنند که باعث کاهش شدید قیمت‌ها در دهه گذشته شده و باتری‌ها را به جایگزینی مناسب در بخش‌هایی از جمله حمل و نقل و ذخیره انرژی تبدیل کرده است.

لی فینیار، مدیر اجرایی شرکت ال‌آی‌اس انرژی مستقر در بریزبن، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «این شرکت قبلاً از طرف برخی از نام‌های بزرگ در صنعت لوازم خانگی که از محصولاتی با باتری‌های بزرگ استفاده می‌کنند، علاقه زیادی را دریافت کرده است.»

وی گفت که ال‌آی‌اس انرژی به دنبال «نه رقابت، بلکه مشارکت» با تولیدکنندگان بزرگ باتری است و خطوط تولید موجود را برای تسریع تولید تقویت می‌کند.

این فناوری‌های جدید می‌تواند به حفظ سلامت شما و کره زمین در سال‌های آینده کمک کند. به گفته فینیار، محافظت در برابر اشعه، که برای شرکت‌هایی از جمله SpaceX شرکت تسلا ضروری است، یکی دیگر از کاربردهای احتمالی این فناوری است. وی PPK Group، یکی از سهامداران اصلی ال‌آی‌اس انرژی، از فناوری نانولوله‌های نیترید بور برای همه چیز از شیشه‌های ضد گلوله، برای کاهش وزن سازه و برای توسعه آلومینیوم استفاده می‌کند تا بتواند آلومینیوم سبک‌تر و قوی‌تری را برای کاربردهای فضایی و هوانوردی ارائه دهد.»

ال‌آی‌اس انرژی در مقایسه با قیمت عرضه اولیه ۰٫۸۵ دلار استرالیا تا ساعت ۱:۰۴ بعد از ظهر تا ۲۰۴ درصد به ۲٫۵۸ دلار استرالیا رسید. در سیدنی، ارزش این شرکت را ۱٫۶۵ میلیارد دلار استرالیا (۱٫۲ میلیارد دلار) اعلام کرده‌اند.