روتختی‌های تقویت‌شده با فناوری‌ نانو، ضدآلرژی و تنظیم‌کننده دما

شرکت ایداسی موفق به جذب سرمایه برای تجاری‌سازی روتختی‌های نانویی خود شده‌است. این روتختی‌ها به دلیل داشتن مواد نانویی می‌توانند دما را تنظیم کرده و از ایجاد آلرژی جلوگیری کنند.

یکی از شرکت‌های تولید کننده روتختی‌های تقویت شده با گرافن، کمپینی برای تأمین سرمایه راه ‌انداخته و تاکنون در این مسیر موفق بوده است.

شرکت ایداسی (EDASI) که روتختی‌های تقویت‌شده با گرافن ساخته است، برای حمایت از عرضه محصول خود به بازار، یک کمپین تامین سرمایه جمعی را اجرا می‌کند. این کمپین بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، زیرا تا زمان نگارش این خبر بیش از ۲۷۵،۰۰۰ دلار جمع‌آوری کرده است.

این شرکت می‌گوید که الیاف تقویت‌شده با گرافن خواص تنظیم حرارتی عالی را ارائه می‌دهند و گرافن موجود در آن با باکتری‌ها مبارزه کرده و کنه گرد و غبار را دفع می‌کند. کنه‌های گرد و غبار بسیار کوچک و میکروسکوپی هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند. کنه‌های گرد و غبار، سلول‌های پوستی مرده و ریخته شده از بدن انسان را می‌خورند. آن‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند. در بیشتر خانه‌ها در فضاهایی از قبیل ملافه، مبلمان یا فرش محیطی ایده‌آل برای این نوع کنه‌ها هستند.

مسئولان شرکت ایداسی می‌گویند که با ۳ تامین کننده برجسته گرافن کار می‌کردند و سرانجام با شرکت بیوگرافن (BioGraphene) که از ضایعات بازیافتی ذرت، گرافن تولید می‌کند، به توافق رسیده‌اند.