با همکاری صنعت و دانشگاه، نانوحسگری برای تشخیص کرونا ساخته شد

با همکاری شرکت اینوتک پرسیژن مدیسین (InnoTech Precision Medicine) و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نانوحسگری برای تشخیص ویروس کرونا ساخته شد.

این حسگر جدید مبتنی بر نانولوله کربنی بوده و می‌تواند پروتئین SARS-CoV-2 را تشخیص دهد. محققان این پروژه نانوحسگر جدید را برای تشخیص نوکلئوکپسید و پروتئین اسپایک ویروس SARS-CoV-2 توسعه داده‌اند.

این حسگر تشخیص فاز مولکولی کرونا (CoPhMoRe) با همکاری پژوهشگران MIT و اینوتک پرسیژن مدیسین، یک شرکت فعال در حوزه تشخیصی طبی، ساخته شده و در یک بازه زمانی کوتاه ۱۰ روزه توسعه یافته است.

بر اساس یافته‌های تحقیقاتی منتشر شده در نشریه Analytical Chemistry، محققان از نانولوله‌های کربنی تک جداره و پلیمرها برای توسعه حسگرهای CoPhMoRe استفاده کردند. هدف این حسگرها فراهم کردن پلتفرمی برای توسعه سریع و دقیق تست‌های تشخیصی و نظارتی برای تشخیص پاتوژن‌ها است.

فناوری‌های جدید با استفاده از مواد و راهبردهای نوآورانه، برای تشخیص سریع و کارآمد و کنترل بیماری کلیدی هستند. رویا خسروی‌فر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اینوتک می‌گوید: «تشخیص‌های مرسوم گران، تخصصی و دیر توسعه هستند. ما باید آزمایش‌های تشخیصی خود را به‌صورت پیشرفته توسعه دهیم تا بهداشت عمومی بتواند به شکلی قوی‌تر به تهدیدات موجود و در حال ظهور پاسخ دهد.»