استفاده صنعتی از نانومواد کربنی در ساخت ابرخازن

شرکت فرست‌گرافن اعلام کرد نانومواد تولیدی این شرکت عملکرد بسیار مناسبی در ابرخازن‌ها نشان داده است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کربن فعال باشد.

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) به یک نقطه عطف مهم در برنامه خود برای توسعه مواد ابرخازن با کارایی بالا دست می‌یابد. این تأمین‌کننده گرافن پیش از این اعلام کرده بود که مواد فعال هیبریدی با ظرفیت بالا می‌توانند با استفاده از فناوری فرآیند الکتروشیمیایی منحصربه‌فرد این شرکت با موفقیت به تولید انبوه برسند.

به تازگی در یک سلول آزمایشی استاندارد، مواد فعال هیبریدی PureGRAPH FGR این شرکت پس از بیش از ۱۰۰ چرخه، عملکرد بهتری نسبت به مواد کربن فعال رایج از خود نشان داده‌اند. مواد فرست گرافن که اکنون عملکرد قابل توجه بهتری نسبت به کربن فعال نشان داده است، در موقعیتی قوی برای توسعه همکاری با شرکت‌های سازنده ابرخازن قرار دارد.

مواد PureGRAPH ظرفیت ویژه ۱۴۰ فاراد بر گرم (f/g) دارند در حالی که سلول‌های کربن فعال معمولاً دارای ظرفیت ویژه ۳۵ f/g هستند.

شرکت فرست‌گرافن گفته است که مواد فعال هیبریدی PureGRAPH را می‌توان به صورت دوغاب فرموله کرد. پیش بینی می‌شود بازار دستگاه‌های ابرخازن از ۴۰۹ میلیون دلار آمریکا (۵۷۳ میلیون دلار استرالیا) در سال ۲۰۲۰ به ۷۲۰ میلیون دلار (حدود ۱ میلیارد دلار استرالیا) تا سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

رشد این بازار ناشی از تقاضا برای کاربردهای برداشت انرژی و افزایش استفاده از ابرخازن‌ها در قطارها و هواپیماها است. علاوه بر این، افزایش تقاضای جهانی برای وسایل نقلیه الکتریکی، احتمالاً به رشد بازار کمک می‌کند.

مایکل بل مدیرعامل شرکت فرست‌گرافن گفت که این شرکت به پیشرفت خوبی در بازار به سرعت در حال ظهور مواد ذخیره‌سازی انرژی رسیده است.

او گفت: «ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم مواد قوی و با ظرفیت بالا را بر اساس محصولات PureGRAPH خود تولید کنیم. چالش بعدی ما بهینه‌سازی عملکرد با سایر اجزای دستگاه، با تمرکز ویژه بر روی یک الکترولیت مناسب است. ما راهبردی مهمی را ایجاد کرده‌ایم.»