حمایت دولت بریتانیا از توسعه ابرخازن‌های نانویی

فرست گرافن (First Graphene) اعلام کرد که از Innovate UK EDGE برای پیشرفت کار توسعه مواد هیبریدی گرافنی برای ابرخازن خود با همکاری یک سازمان تحقیقات و فناوری (RTO) مستقر در بریتانیا، بودجه دریافت کرده است.

صندوق نوآوری EDGE برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) با رشد بالا برای توسعه و نوآوری در نظر گرفته شده است. این شرکت با کارشناسان برجسته جهان در مرکز نوآوری انرژی مستقر در گروه تولیدی وارویک (WMG) تعامل خواهد داشت.

بودجه ۱۵۰۰۰ پوندی Innovate UK با حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار استرالیا به صورت نقدی از منابع داخلی فرست‌گرافن برای پیشرفت فناوری، که نقطه عطف مهمی در جهت تجاری‌سازی فناوری ابرخازن این شرکت است، هزینه خواهد شد.

این بودجه برای پیشرفت توسعه ابرخازن‌های جدید با استفاده از مواد ترکیبی گرافن منحصربه‌فرد و الکترولیت‌های مایع یونی پروتیک بهینه‌شده فرست‌گرافن استفاده می‌شود. این سلول‌ها با کارایی بالا ظرفیت قابل توجهی دارند و توانایی کار در ولتاژهای بالا را خواهند داشت که نقطه عطفی برای دستیابی به هدف “۱۰ به اضافه ۱۰” چگالی توان بالای ۱۰ کیلووات بر لیتر و چگالی انرژی بالای ۱۰ وات ساعت است.

سلول‌های کیسه‌ای یک فرمت باتری خاص هستند که محفظه سفت و سختی ندارند، در عوض از یک فویل انعطاف‌پذیر مهر و موم شده استفاده می‌کنند. این کار باعث کاهش وزن در مقایسه با سایر فرمت‌های باتری می‌شود و به انعطاف‌پذیری بیشتری برای جا دادن آن‌ها در محصولات مختلف ختم می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که بازار دستگاه‌های ابرخازن از ۴۰۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۷۲۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۵ برسد که با روند رشد ۱۲ درصد سالانه مورد انتظار خواهد بود. رشد بازار ناشی از افزایش تقاضا در برنامه‌های برداشت انرژی و افزایش استفاده از ابرخازن‌ها در قطارها و هواپیماها است. علاوه بر این، افزایش تقاضای جهانی برای وسایل نقلیه الکتریکی احتمالاً به رشد بازار کمک می‌کند.

این پروژه در ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد و با برنامه‌های عرضه یک سلول اثبات مفهوم در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده هماهنگ است.

مایکل بل، مدیرعامل فرست گرافن گفت: «ما از پشتیبانی مداوم Innovate UK EDGE سپاسگزاریم که به ما امکان می‌دهد شتاب پیشرفت به سمت فناوری ابرخازن‌های متحول کننده بازی را حفظ کنیم. ما مشتاقانه منتظر تعامل و توسعه این فناوری جدید ابرخازن در کنار کارشناسان WMG هستیم.»

مارک کوپلی گفت: «ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با فرست گرافن هستیم زیرا این شرکت به سفر خود در مقیاس بالاتر با مواد ترکیبی جدید گرافن ادامه می‌دهد.»