سرمایه‌گذاری برای توسعه ابرخازن‌ها، باتری‌ها و کامپوزیت‌های کارآمد نانویی

ناوا تکنولوژیز با بودجه ۱۸٫۳ میلیون یورویی مرزهای ذخیره انرژی پاک و کارآمد را جا‌به‌جا می‌کند. این شرکت به‌دنبال توسعه ابرخازن‌ها، باتری‌ها و کامپوزیت‌های کارآمد جدید با کمک نانولوله‌های کربنی است.

ناوا تکنولوژیز (NAWA Technologies) یکی از شرکت‌های پیشگام در حوزه نانولوله‌های کربنی تراز عمودی (VACNT)، ۱۸٫۳ میلیون یورو  بودجه جمع‌آوری کرده است. این دور تأمین مالی توسط چند شرکت سرمایه‌گذاری مختلف صورت گرفته است.

آلیتا اینوست (Altya Invest) نیز به‌عنوان سرمایه گذار راهبردی بلندمدت جدید به جمع دیگر سرمایه‌گذاران این شرکت پیوست.

این بودجه سری C به ساخت اولین کارخانه NAWACap برای تولید ابرخازن‌ها اختصاص خواهد یافت که از سال ۲۰۲۳ به بعد قرار است این کارخانه تاسیس و راه‌اندازی شود.

ناوا تکنولوژیز که مقر آن در آیکس این، فرانسه است، یک شرکت پیشرو جهانی در حوزه ذخیره‌سازی انرژی است. طیف محصولات تغییردهنده بازی آن بر اساس فناوری ثبت اختراع شده نانولوله‌های کربنی تراز عمودی (VACNT) است. این شرکت از ویژگی‌های منحصر به‌فرد VACNT برای تولید ابرخازن‌های با قدرت و انرژی بالا استفاده می‌کند. ناوا تکنولوژیز یکی از سریع‌ترین الکترودها برای باتری‌های لیتیومی را با این نوع نانولوله‌های کربنی تولید کرده و همچنین از این نانولوله‌ها در ساخت کامپوزیت‌های فیبر کربنی تقویت‌شده استفاده کرده است.

راینهارت پپر، رئیس هیئت‌مدیره ناوا تکنولوژیز گفت: «با این نقطه عطف جدید، ناوا تکنولوژیز وارد«لیگ قهرمانان» ذخیره‌سازی انرژی می‌شود. این بودجه به تیم ناوا تکنولوژیز این فرصت را می‌دهد تا در جایگاه قطبی برای کاربردهای فناوری الکترودهای VACNT باقی بماند، تولید ابرخازن‌ها را افزایش دهد و کار توسعه فناوری سلول باتری لیتیوم‌یون را تسریع کند.»

اولریک گریپ، مدیرعامل ناوا تکنولوژیز گفت: «بازار جهانی فناوری‌های ذخیره انرژی پاک و کارآمد در سال‌های آینده به‌طور تصاعدی در حال افزایش است. ناوا تکنولوژیز در موقعیت ایده‌آلی قرار دارد تا پتانسیل این فناوری را درک کند.»

اولین بخش‌های جهانی که از سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی انقلابی ناوا تکنولوژیز بهره می‌برند، صنعت ابزارهای برقی و بازار  مبتنی بر حسگر IoT هستند که رشد بسیار سریعی را تجربه می‌کنند، جایی که قابلیت‌های ذخیره انرژی با قدرت بالای NAWACap ، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری و طول عمر طولانی بسیار سودمند است. دیگر بازارهای کلیدی، صنعت خودروسازی در خودروهای هیبریدی و الکتریکی (BEVs) و خودروهای سلول سوختی (FCEVs) است.