نتایج مثبت استفاده از نانوالکترود در تجزیه آب و تولید هیدروژن تایید شد

نتایج مثبت استفاده از نانوالکترود در تجزیه آب و تولید هیدروژن تایید شد

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) نتایج اولیه مربوط به یک مطالعه مستقل که روی نوعی نانوکاتالیست انجام شده را اعلام کرد. این الکتروکاتالیست مبتنی بر گرافن، برای تولید هیدروژن سبز قرار است استفاده شود. این مطالعه در مرکز نوآوری فرآیند بریتانیا (CPI) انجام شده است.

این نتایج نشان داد که الکترودهای متشکل از اکسید فلزی تقویت شده با گرافن، مقدار انرژی مورد نیاز برای تولید هیدروژن از الکترولیز آب را کاهش می‌دهد.

تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط CPI تأیید می‌کند استفاده از این الکترودهای تقویت شده با فناوری‌نانو قادر است تا کارایی فرآیند الکترولیز آب را تا ۴۳ درصد بهبود دهد و همچنین خروجی را ۶۴ درصد افزایش می‌دهد. از دیگر نتایج مثبت این مطالعه، کاهش هزینه مواد خام اولیه تا ۵۰ درصد است که این موضوع الکترود اکسیدفلزی تقویت شده با گرافن را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای استفاده صنعتی معرفی می‌کند که یک راه‌حل تجاری مقرون به صرفه برای تولید هیدروژن سبز است.

الکتروکاتالیست‌ها می‌توانند مصرف برق برای الکترولیز آب را کاهش دهند، اما الکتروکاتالیست‌های پیشرفته از فلزات نادر و گران استفاده می‌کنند که باعث محدودیت استفاده گسترده از آن‌ها می‌شوند. الکتروکاتالیست‌های مورد استفاده در این آزمایش که توسط فرست‌گرافن توسعه یافته، پیش از این برای استفاده در ابرخازن‌های اکسیدفلزی مورد استفاده قرار گرفته است.

پتنت مربوط به این فناوری توسط شرکت فرست گرافن در حال ثبت است، این فناوری از دانشگاه منچستر خریداری شده و لیسانس آن در اختیار شرکت فرست گرافن قرار داده شده است. براساس توافق انجام شده، فرست گرافن اجازه دارد تا به تولید دانش فنی برای توسعه این نوع الکترودها ادامه دهد.