جذب حمایت مالی برای توسعه بتن‌های تقویت شده با فناوری‌نانو

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) برای توسعه سیمان تقویت شده با گرافن کمک مالی از دولت بریتانیا دریافت می‌کند.

این شرکت رهبر کنسرسیومی از شرکای صنعتی است که تحت مدیریت شرکت فرست‌گرافن به دنبال توسعه بتن و سیمان تقویت‌شده با گرافن با کارایی بالا هستند.

کمک هزینه ۱۹۰۰۳۴ پوندی توسط آژانس نوآوری دولت بریتانیا، Innovate UK، به این کنسرسیوم اعطا می‌شود که شامل گروه مصالح ساختمانی Breedon Cement Ltd، گروه ساخت و ساز و بازسازی Morgan Sindall Construction & Infrastructure Ltd، و دپارتمان مکانیک، مهندسی عمران و هوافضا دانشگاه منچستر است.

مایکل بل مدیر عامل شرکت فرست‌گرافن می‌گوید: «ما خوشحالیم که با شرکای پیشرو در صنعت نظیر شرکت Breedon و Morgan Sindall و همچنین دانشگاه منچستر کار می‌کنیم. این همکاری مشترک در قالب کنسرسیوم قدرتمندی از تولیدکنندگان، کاربران و محققان در طول زنجیره تامین بتن صورت می‌گیرد.»

شرکت فرست‌گرافن به دنبال پرداختن به مشکلات حوزه بتن و سیمان است که در این مسیر از افزودنی سیمان PureGRAPH® استفاده می‌کند. پیش از این از طریق آزمایش‌هایی در قالب استانداردهای بین‌المللی که انجام شده، نشان داده است که استفاده از گرافن این شرکت مقاومت فشاری را تا ۳۴ درصد و مقاومت کششی ملات سیمان را تا ۲۷ درصد افزایش می‌دهد.

جود لاگان، از شرکت Breedon Cement گفت: «ما بسیار مفتخریم که بخشی از کنسرسیومی به رهبری شرکت فرست‌گرافن برای توسعه سیمان با گرافن تقویت شده و کم کربن هستیم، که در نهایت می تواند میزان کلینکر در بتن را کم کرده و انتشار CO2 را کاهش دهد.»

شرکت فرست‌گرافن همچنین در ژانویه ۲۰۲۲ قرارداد همکاری با Fosroc برای توسعه افزودنی‌های سیمان گرافن امضا کرده است. این توافق بخشی از راهبرد فرست گرافن برای کمک به صنعتی است که مسئول تقریبا ۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهانی است تا به کاهش ۲۵ درصدی انتشار گاز گلخانه‌ای برسد. در روش‌های فعلی تولید، به ازای هر تن کلینکر تولید شده، بین ۰٫۸ تا ۰٫۹ تن دی‌اکسیدکربن منتشر می‌شود. این دو شرکت‌ برای تسهیل تبادل دانش از طریق کار تحقیق و توسعه، قراردادی پنج ساله منعقد کرده‌اند. فرست گرافن دسترسی به طیف محصولات PureGRAPH، فن‌آوری‌های فرآیند فرمولاسیون و سوسپانسیون و  فعالیت‌های آزمایشگاهی را در این پروژه فراهم می‌کند و فوسروک اینترنشنال که مواد افزودنی و فرمولاسیون، اختلاط، و فعالیت‌های آزمایشگاه را مدیریت می کند.

فرست‌گرافن دارای یک پلت فرم تولید قوی با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن گرافن در سال است. یکی دیگر از تمرکزهای کلیدی فرست گرافن، امکان کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن از صنعت سیمان و بتن است.