حمایت NIST برای تولید انبوه و صنعتی گرافنی

شرکت آواداین (Avadain) با حمایت مالی موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا، قرار است فناوری نانوورق‌های گرافنی خود را به تولید انبوه برساند.

آواداین ۳٫۷۷ میلیون دلار کمک مالی دریافت می‌کند تا فناوری پلاکت‌های گرافنی خود را به تولید انبوه برساند. آواداین، تولیدکننده ورقه‌های گرافن مستقر در آمریکا، اعلام کرد که فرآیند سازگار با محیط زیست خود را به عنوان بخشی از یک پروژه دو ساله با کمک مالی ۳٫۷۷ میلیون دلاری موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) ارتقاء می‌دهد.

بردلی لارشان، مدیرعامل آواداین می‌گوید: «ما هیجان‌زده‌ایم که انقلاب گرافن را با در دسترس قرار دادن ورق‌‌های گرافن بزرگ، نازک و تقریباً بدون نقص در حجم‌های صنعتی و هزینه‌ی قابل‌قبول آغاز کنیم.»

تاکویا تاناکا، رئیس شرکت پاناسونیک آمریکا، که پشتیبان اولیه فناوری آواداین بود، می‌گوید: «ما از پیشرفت آواداین بسیار خرسندیم. ما همچنین از تشخیص موسسه NIST خرسندیم که ورق‌های گرافن با کیفیت بالای آواداین را مورد حمایت قرار داده و در قالب این حمایت مالی می‌توان از توسعه این محصول برای رفع نیاز صنعتی این ماده فوق‌العاده استفاده کرد.»

کمک هزینه NIST از دو برنامه کاربردی مربوط به مهار ویروس کرونا با استفاده از ورق‌های گرافن با کیفیت بالا آواداین حمایت می‌کند. شرکت فلکستراپاور (Flextrapower) شریک این پروژه از ورق‌های گرافنی شرکت آواداین برای تولید ماسک‌های فیلتراسیون مقرون به صرفه، با کارایی بالا، قابل تنفس و بهبود یافته با گرافن N98 استفاده می‌کند.

علاوه بر این، دانشگاه آرکانزاس ورق‌های گرافنی باکیفیت آواداین را جایگزین اکسید گرافن می‌کند تا پیشرفت‌های قابل‌توجهی در حسگرهای زیستی مبتنی بر گرافن ایجاد کند. این حسگرها کم‌هزینه و قابل حمل بوده و می‌تواند با دقت بالا برای تشخیص ویروس کرونای زنده در زمان واقعی در محل استفاده شود.

فیل ون ورمر، مدیر ارشد اجرایی شرکت آواداین، می‌گوید: «ما قبلاً مزایای قابل توجه ورق‌‌های گرافن خود را در ابرخازن‌ها نشان داده‌ایم. این پروژه همچنین اثربخشی ورق‌های گرافن آواداین را در دو کاربرد بسیار مهم دیگر ویروس کرونا نشان خواهد داد.»

ارتقاء فناوری تولید ورقه‌های گرافن آواداین توسط موسسه تحقیقاتی Southwest (SwRI) در سن آنتونیو، تگزاس انجام خواهد شد.