راه‌اندازی آزمایشی کارخانه تولید باتری‌های لیتیوم یون نانویی

ولتااکسپلور با راه‌اندازی آزمایشی خط تولید باتری‌های لیتیوم یون تقویت شده با گرافن در کانادا به دنبال جلب توجه شرکت‌های خودروسازی برای استفاده از این فناوری است.

شرکت کانادایی ولتااکسپلور (VoltaXplore Inc) با هدف تجاری‌سازی باتری‌های لیتیوم یون تقویت شده با گرافن برای بازار خودروهای الکتریکی، از راه‌اندازی آزمایشی کارخانه خود در این کشور خبر داد. این مرکز باتری‌هایی تولید می‌کند که در حال حاضر در حال بهینه‌سازی هستند. این شرکت انتظار دارد باتری‌های تقویت‌شده با گرافن مزایای متعددی مانند ظرفیت بیشتر، افزایش عمر باتری، سرعت شارژ سریع‌تر و ایمنی بهبود یافته نسبت به محصولات موجود در بازار داشته باشند. آزمایش‌هایی با هدف اعتبارسنجی این مزایا، با نتایج دلگرم‌کننده تا به امروز، ادامه دارد.

ولتااکسپلور میزبان روز باتری در مونترال خواهد بود. روز باتری یک رویداد برای جذب سرمایه‌گذار است که تأسیسات نمایشی ولتااکسپلور از جمله تجهیزات و فرآیندهای تولید خود را به نمایش می‌گذارد و فرصتی برای بحث‌های فنی و ارائه به نمایندگان ولتااکسپلور، از جمله مدیریت ارشد، فراهم می‌کند.

پت دیارامو، رئیس ولتااکسپلور می‌گوید: «ولتااکسپلور در حال پیشرفت عالی در مسیر رسیدن به نقاط عطف مورد انتظار خود است. ما در مورد این سرمایه‌گذاری هیجان‌زده هستیم، زیرا معتقدیم باتری‌های تقویت‌شده با گرافن این پتانسیل را دارند که یک فناوری متمایز باشند که می‌تواند در رفع نگرانی‌ها در مورد ظرفیت و ایمنی باتری‌ها تاثیرگذار باشد، چالشی که موجب جلوگیری از پذیرش گسترده‌تر باتری‌ها در وسایل نقلیه الکتریکی در مقیاس وسیع‌تر شده است. ترکیب فناوری‌های سبک‌وزن پیشرفته ما با باتری‌های تقویت‌شده با گرافن، گام بزرگی در فضای خودروهای الکتریکی است.»

سروش نظرپور، مدیرعامل ولتااکسپلور گفت: «خوشحالم که به گروهی از شرکت‌ها در آمریکای شمالی ملحق شدیم که باتری‌های Li-ion تولید می‌کنند. تمرکز ما ادغام زنجیره تامین باتری در آمریکای شمالی است که مورد علاقه مشتریان حوزه باتری است. اکنون که این مرکز به موقع و با بودجه مناسب با نتایج عملکرد رضایت بخش راه اندازی شده است، ما در حال حرکت به سمت بهینه سازی طراحی باتری خود برای بازار خودروهای الکتریکی از طریق آزمایش با مشتریان هستیم.»

لازم به ذکر است که شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) تولیدکننده گرافن و شریک آن، مارتینرا اینترنشنال (Martinrea International)، با انجام سرمایه‌گذاری مشترک، برای توسعه باتری خودرو‌های الکتریکی (EV) تقویت شده با گرافن، اقدام به تاسیس شرکت ولتااکسپلور  کرده‌اند.

این دو شرکت همکاری خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرده‌اند. با این سرمایه‌گذاری مشترک، مارتینرا اینترنشنال قادر خواهد بود که تخصص خود را به‌عنوان تولید کننده برجسته سازه‌‌های سبک و سیستم‌های پیشرانه در بازارهای خودرو و صنایع دیگر، با موقعیت شرکت نانواکسپلور به‌عنوان یک شرکت بزرگ در حوزه گرافن و مواد تقویت‌شده با گرافن، ترکیب کند.