توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه در حوزه mRNA

یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه روش‌های درمانی مبتنی بر RNA که روی استفاده از نانوذرات لیپیدی در درمان‌های mRNA تمرکز دارد، با ارتقای بخش تحقیق و توسعه به دنبال تقویت توان تحقیقاتی خود است.

شرکت ای‌دآر‌ان‌ای ایمونوتراپیکس (eTheRNA immunotherapies) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه توسعه فناوری mRNA، اعلام کرد که گروه تحقیق و توسعه خود را به یک سایت جدید و بزرگتر در گنت، بلژیک منتقل کرده است. مرکز تحقیق و توسعه جدید و ارتقا یافته این شرکت در پارک علمی Zwijnaarde است، جایی که مجموعه‌ای از شرکت‌های زیست‌فناوری در آن قرار دارند و شامل آزمایشگاه‌های پیشرفته به همراه خدمات وابسته است. افزایش ظرفیت موجود به دپارتمان‌های تحقیقاتی ای‌دآر‌ان‌ای اجازه می‌دهد تا میزان تحقیقات خود را بر روی انواع mRNA و نانوذرات لیپیدی برای کاربردهای تحقیق و توسعه افزایش دهند و در نتیجه چرخه‌های تولید سریع‌تر انجام شود.

استفان دی کوکر از مدیران شرکت ای‌دآر‌ان‌ای، اظهار داشت: «ما هیجان‌زده هستیم که این حرکت به ما فرصتی می‌دهد تا زیرساخت‌های تحقیق و توسعه خود را ارتقا دهیم و به ما امکان می‌دهد فعالیت‌های خود را گسترش دهیم و اهداف بلندپروازانه‌ای را که برای برنامه‌های تحقیق و توسعه خود تعیین کرده‌ایم به انجام برسانیم. این تسهیلات جدید این امکان را برای ما فراهم می‌کند که توانایی‌های خود را در سراسر جهان تقویت کنیم و ما قصد داریم از آن برای دستیابی به نقاط عطف شرکت خود به طور کامل استفاده کنیم.»

شرکت ای‌دآر‌ان‌ای ایمونوتراپیکس فناوری نوعی جدید از لیپیدهای یونیزه شونده را در اختیار دارد. این فناوری برای تولید نسل جدید نانوذرات لیپید (LNP) تدارک دیده شده‌ است. فرمولاسیون لیپیدهای یونیزه‌کننده عامل اصلی فعالیت نانوذرات لیپیدی هستند، باعث افزایش به دام افتادن و تثبیت mRNA در LNP و آزادسازی محموله mRNA به سیتوپلاسم سلول می‌شوند که در ادامه mRNA به پروتئین درمانی مورد نظر پزشکان ترجمه می‌شود. این لیپیدهای یونیزه‌شونده برای بهبود تجزیه زیستی طراحی شده‌اند، بنابراین مشخصات ایمنی بهتری ارائه می‌دهند. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود نانوذرات لیپیدی فرموله شده با این لیپیدهای یونیزه، دارای خواص حرارتی پایدار مطلوبی باشند و نیاز به ذخیره‌سازی زنجیره سرد محصول نهایی را کاهش دهند.

ای‌دآر‌ان‌ای یک شرکت کشف و توسعه فناوری mRNA بوده که پلتفرمی برای طراحی و بهینه‌سازی ساختار mRNA دارد. فرمولاسیون اختصاصی نانوذرات لیپیدی (LNP) این شرکت توزیع اختصاصی را به صورت پیش بالینی نشان داده است. توسعه فرآیند و قابلیت‌های ساخت برای داروهای حاوی mRNA و فن‌آوری‌های اختصاصی LNP / فرمولاسیون محصول نهایی، از جمله فرمولاسیون مقاوم در برابر حرارت از جمله نقاط قوت این شرکت است. با تمرکز بر مدولاسیون ایمنی و تحریک سلول‌های T، شرکت ای‌دآر‌ان‌ای برنامه‌های توسعه داخلی را دنبال می‌کند تا فناوری‌های اصلی خود را به اثبات برساند و مشارکت‌های راهبردی را در طیف وسیعی از بازارهای جغرافیایی و مناطق درمانی فعال کند. شرکت ای‌دآر‌ان‌ای توسط یک سندیکای جهانی از سرمایه‌گذاران پیشرو پشتیبانی می شود و دفتر مرکزی آن در بلژیک  بوده و دفاتری در نیویورک و هنگ کنگ دارد.