هند به دنبال تبدیل شدن به مقصد اول استارت‌آپ‌های جهان

به گفته وزیر بازرگانی و صنعت هند، این کشور به دنبال تبدیل شدن به مقصد اول استارت‌آپ‌های جهان است. در حال حاضر بیش از ۶۵ هزار استارت‌آپ در هند در حوزه‌های مختلف نظیر هوش مصنوعی و فناوری ‌نانو فعالیت می‌کند.

پیوش گویا، وزیر بازرگانی و صنعت هند می‌گوید که این کشور آرزو دارد تا مقصد شماره یک استارتاپ‌ها در جهان باشد. در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، گویال از ترویج استارت‌آپ‌های هندی توسط پلتفرم مرکز نوآوری هند در پاویون هند قدردانی کرد. در مجموع، ۷۰۰ استارت‌آپ هندی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

وزیر بازرگانی و صنعت هند با نشان دادن اعتماد خود به اکوسیستم استارتاپی کشور، به تازگی گفته است که هند آرزوی تبدیل شدن به بزرگترین اکوسیستم استارتاپی در جهان را دارد.

گویال در نشستی ویژه در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، اظهار داشت: «امروز ما سومین اکوسیستم بزرگ استارت‌آپی هستیم، اما آرزوی ما این است که مقصد اول استارتاپ‌ها در جهان باشیم.»

این نشست به ریاست احمد بلحول الفلاسی، وزیر امور کارآفرینی و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​امارات، دکتر ثانی زیودی، وزیر تجارت بین‌الملل و محمد الشرف، رئیس بخش توسعه اقتصادی ابوظبی برگزار شد.

گویال افزود: «هند یکی از بهترین اکوسیستم‌ها را برای استارت‌آپ‌ها با ترکیبی خاص بین سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ارائه می‌کند تا به یک نتیجه متعادل و دستیابی به یک راه‌حل برد-برد برای همه برسد. من واکنش فوق‌العاده‌ای را از نمایشگاه دبی دیده‌ام که در آن استارت‌آپ‌های ما این فرصت را پیدا کرده‌اند که منابع مالی، امضای تفاهم‌نامه‌ها و سرمایه‌گذاری فرشته‌ها را به دست آورند. همه این جنبه‌ها به تقویت پیوند دوستی قوی هند با امارات کمک می‌کند.»

در مجموع، ۷۰۰ استارت‌آپ هندی خود را در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی به نمایش گذاشته‌اند. گویال در مورد نقش دولت هند در ترویج استارت‌آپ‌ها گفت که هند باید زمینه مناسب برای فعالیت و بهترین اکوسیستم تجاری را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کند.

دولت هند اخیراً توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (CEPA) با امارات متحده عربی را نهایی کرده است که تجارت دوجانبه، تعامل B2B و کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

به گفته گویال، ارتباط بین دو کشور در زمینه‌های هوافضا، فناوری فضایی، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، ۵G و متاورس و غیره به نقاط جدیدتری خواهد رسید. هر دو کشور در حال برنامه‌ریزی بیشتر برای استفاده از این فرصت هستند.

اخیراً، پارلمان هند اعلام کرده است که تعداد استارت‌آپ‌های شناخته شده در هند از ۷۲۶ در سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به ۶۵۸۶۱ تا در ۱۴ مارس ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

استارت‌آپ‌های شناخته‌شده در بیش از ۶۴۰ منطقه پخش شده‌اند و بیش از هفت میلیون شغل با میانگین ۱۱ شغل توسط هر استارت‌آپ ایجاد شده است. این استارت‌آپ‌ها در ۵۶ بخش متنوع مانند خدمات فناوری اطلاعات، فناوری مالی، سخت‌افزار فناوری، نرم‌افزار سازمانی، هوش مصنوعی و فناوری نانو پخش شده‌اند.

علاوه بر این، تاکنون ۹۸ تک شاخ در هند تولید شده است که نشان‌دهنده پتانسیل رشد، محیط کسب‌ و کار مطلوب و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران است.