همکاری برای استفاده از گرافن در تجهیزات حفاظت شخصی

زنتک (Zentek Ltd) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌ نانو در کانادا، با شرکت اکومد (EkoMed) در بخش PPE تقویت‌شده با گرافن همکاری می‌کند. اکومد یکی از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات حفاظت شخصی یکپارچه (PPE) است.

این شرکت کانادایی اعلام کرد که یک قرارداد تامین مواد با شرکت اکومد امضا کرده است، که بر اساس آن زنتک مقادیری از پوشش اختصاصی ZenGUARD™ خود را برای استفاده در ماسک جراحی و احتمالاً سایر PPEها در آینده، به اکومد می‌فروشد. این قرارداد همچنین تصریح می‌کند که زنتک ماسک‌های جراحی تولید شده توسط اکومد را خریداری می‌کند تا با پوشش ZenGUARD™ ترکیب شده و توسط زنتک دوباره بفروش برسد.

گرگ فنتون، مدیرعامل زنتک، گفت: «این توافق رابطه ما را با یک بازیگر تثبیت شده و بسیار رقابتی در فضای PPE و یک شریک بالقوه نوآوری آینده تقویت می‌کند. که هر دو عنصر کلیدی و راهبردی فروش جهانی ZenGUARD™ ما هستند. از آنجایی که ما به دنبال دسترسی به بازارهای جدید هستیم، تولید قابل اعتماد، با ظرفیت و با کیفیت بالا همراه با کانال‌های فروش اضافی برای فناوری ZenGUARD™ در انتظار ثبت اختراع، بسیار مهم است. ما بر این باوریم که این توافقنامه پایه محکمی برای زنتک برای گسترش دسترسی به ZenGUARD™ در سطح جهانی ایجاد خواهد کرد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با تیم اکومد برای بررسی ترکیب ZenGUARD™ در سایر محصولات PPE هستیم که در حال حاضر توسط اکومد تولید و تجاری‌سازی می‌شوند.

تمرکز اکومد بر روی طراحی و تولید طیف گسترده‌ای از محصولات PPE یک بار مصرف برای استفاده در بیمارستان‌ها و سایر محیط‌های با خطر بالاتر است. دفتر مرکزی آن در ترکیه است و دارای امکانات تولیدی با ظرفیت تولید بیش از ۱٫۲ میلیارد ماسک در سال است. همچنین دارای ظرفیت لجستیک و ذخیره‌سازی در آمریکا و کانادا برای ارائه خدمات بهتر به شرکای توزیع و مشتریان خود است.

آنت میچل، از شرکت اکومد گفت: «مأموریت شرکت ما آوردن محصولات یکبار مصرف با کیفیت بالا به بیمارستان‌ها، بازار مراقبت‌های بهداشتی و سایر محیط‌های پرخطر و همچنین کاهش انتشار پاتوژن ها در بیمارستان ها و سایر مراکز مراقبت های بهداشتی است. در حالی که تمرکز اولیه ما بر روی ترکیب ZenGUARD™ در ماسک‌های جراحی، N95 و KN-95 خواهد بود، ما مشتاقانه منتظر همکاری با تیم زنتک هستیم تا به طور بالقوه آن را در سایر محصولات PPE خود نیز بگنجانیم.