توسعه نانوذراتی که بدون عوارض جانبی سرطان را درمان می‌کنند

شرکت پورتیج بایوتک (Portage Biotech) یک شرکت ایمونوآنکولوژی در مرحله بالینی که در حال توسعه درمانی برای سرطان است، برنامه‌های توسعه بالینی خود را به‌روزرسانی کرد و اهداف توسعه خود را برای باقیمانده سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. این شرکت در حال تجاری‌سازی نانوذراتی برای درمان سرطان است که عوارض جانبی داروهای رایج را ندارد.

دکتر ایان والترز، مدیر اجرایی شرکت پورتیج بایوتک، گفت: «همان گونه که انتظار می‌رفت، آگونیست‌های سلول T کشنده طبیعی (iNKT)، PORT-2 و PORT-3، به خوبی در مطالعات بالینی اولیه تحمل شدند. ما معتقدیم که رویکردهای طراحی کارآزمایی تصادفی برای هر دو PORT-2 و PORT-3 به ما امکان می‌دهد سیگنال‌های اثربخشی را در فاز ۲ به سرعت ارزیابی کنیم. با راهبردی منحصر به فرد توسعه دارو، تیم مدیریت مجرب، همکاری‌های رو به رشد با شرکای دانشگاهی و دارویی و مالی منابع تامین‌شده در سال ۲۰۲۱، شرکت پورتیج بایوتک به خوبی آماده شده و بودجه لازم برای ارائه نقاط عطف بالینی مهم تا پایان سال ۲۰۲۳ را تأمین می‌کند.»

این شرکت همچنان بر پیشبرد راهبرد درمانی جدید ایمونوآنکولوژی طراحی شده برای پیشگیری و غلبه بر مقاومت در برابر درمان سرطان متمرکز است. کارآزمایی‌های بالینی در سال ۲۰۲۱ برای هر دو برنامه آگونیست سلول‌های T کشنده Portage (iNKT)، PORT-2 (یک فرمول لیپوزومی آگونیست iNKT) و PORT-3 (یک ترکیب نانوذراتی از آگونیست iNKT Portage بسته‌بندی شده با آنتی ژن برای ایجاد پرایمینگ و تقویت سیستم ایمنی) آغاز شد.

داده‌های اولیه فاز ۱ نشان می‌دهد که PORT-2 به خوبی تحمل می‌شود و به‌عنوان یک روش درمان بدون عارضه جانبی قابل استفاده است. داده‌های دقیق در اواخر سال جاری ارائه خواهد شد.

شرکت پورتیج بایوتک با تیم مدیریت پیشرفته، سازمان کارآمد و منابع مالی به‌دست‌آمده در سال ۲۰۲۱، تصمیم گرفته است تا مطالعه PORT-2 را فراتر از بریتانیا گسترش دهد تا مطالعات بالینی را تسریع کند. این شرکت یک سازمان جهانی تحقیقات بالینی (CRO-Parexel) را استخدام کرده است و در حال آماده شدن برای دریافت مجوز و الزامات در کشورهای دیگر است. با گسترش مناطق و سایت‌های مشارکت‌کننده در کارآزمایی، شرکت پورتیج بایوتک قادر خواهد بود تا ثبت‌نام در بخش برنامه‌ریزی‌شده فاز ۲ این آزمایش را تسریع بخشد.

داده‌های ایمنی اولیه برای PORT-3، یک فرمولاسیون نانوذره از پپتیدهای ایمونوژنیک PORT-2 و NY-ESO-1 که برای درمان تومورهای جامد مثبت NY-ESO-1 توسعه یافته است، نیز مطلوب است. این شرکت انتظار دارد تا اواخر سال جاری داده‌ها را به یک کنگره علمی برای PORT-3 ارسال کند.

به عنوان بخشی از راهبرد تحقیق و توسعه گسترده‌تر، شرکت پورتیج بایوتک با کارشناسان و شرکت‌هایی همکاری می‌کند که می توانند تخصص و بینش بیشتری را برای کمک به پیشرفت علم و باز کردن راه‌های جدید برای توسعه به ارمغان بیاورند.

پورتفولیوی شرکت پورتیج بایوتک از پنج پلتفرم متنوع تشکیل شده است. در این پنج پلتفرم، شرکت پورتیج بایوتک دارای ۱۰ محصول است.