توسعه ارتزهای هوشمند برای کمک به درمان زخم دیابت

استارت‌آپ سینسفیت تکنولوژیز (SensFit Technologies) با آزمایشگاه فوت‌وورک پودیاتریک (Footwork Podiatric Laboratory) برای توسعه ارتزهای هوشمند مجهز به گرافن همکاری می‌کند. ارتزها وسایل کمکی هستند که به منظور برگرداندن توانایی‌های از دست رفته فرد، مورد استفاده قرار می گیرند.

سینسفیت تکنولوژیز کفش هوشمند با حسگرهای داخلی ساخته است که می‌تواند کیفیت زندگی افراد مسن را بهبود بخشد. فناوری حسگری منحصر به فرد این کفش امکان خوانش اطلاعاتی را فراهم می‌کند که با استفاده از آن می‌توان مشکلات مربوط به سلامتی مانند زوال عقل و زخم‌های دیابتی را تشخیص داد.

به تازگی سینسفیت تکنولوژیز اعلام کرده است که با آزمایشگاه فوت‌وورک پودیاتریک، که یک تولیدکننده پیشرو ارتزهای سفارشی استرالیایی است، برای توسعه ارتزهای هوشمند برای کمک به درمان زخم دیابت، همکاری می‌کند.

این محصول دو فناوری نوآورانه را با هم ترکیب می‌کند: حسگرهای گرافنی منحصربه‌فرد سینسفیت تکنولوژیز که با هوش مصنوعی و فناوری تجزیه و تحلیل داده‌ها ادغام شده‌اند، همراه با فناوری چاپ سه‌بعدی وت‌وورک پودیاتریک برای تولید سفارشی ارتز با حجم بالا در این محصول استفاده شده است.

فناوری سینسفیت تکنولوژیز شامل حسگرهای پیشرفته در یک کفش هوشمند یا کفی است که الگوهای حرکت، فشار و توزیع و ویژگی‌های مجزا را به‌عنوان نشانگرهای زیستی بالینی انتخاب می‌کند و امکان شناسایی دقیق بیماری و همچنین نظارت و گزارش پیشرفت بیماری را فراهم می‌کند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی اختصاصی سینسفیت تکنولوژیز داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به کاربران کمک می‌کنند تا شروع مشکلات سلامتی را درک کنند و به آن پاسخ دهند. این موضوع می‌تواند منجر به درمان زودهنگام  شود.

ارتزهای هوشمند از نرم‌افزار طراحی اختصاصی کاملاً کاربردی وت‌وورک پودیاتریک و بهترین فناوری و مواد چاپ سه‌بعدی در کلاس خود استفاده می‌کنند که معیار جدیدی را در تولید ارتزهای هوشمند در سطح جهانی ارائه می‌کند.

این فناوری دارای یک رابط کاربری آسان است که مسائل را از طریق ضبط بلادرنگ داده‌ها به تصویر می‌کشد. این فناوری شامل قابلیت اتصال و حرکت با سهولت شارژ بی‌سیم، اتصال Wi-Fi و فناوری مبتنی بر فضای ابری است. این فناوری به افراد مبتلا به دیابت اجازه می‌دهد تا از طریق ردیابی مکان‌های افزایش استرس و فشار، تشخیص دهند که چه زمانی در معرض خطر ابتلا به زخم دیابت هستند.