تاسیس کارخانه جدیدی برای تولید نانولوله‌کربنی در صربستان

شرکتی که ۹۷ درصد از نانولوله‌کربنی جهان را تولید می‌کند، قرار است در ابتدای سال جدید میلادی، یک کارخانه تولید نانولوله‌های کربنی در صربستان تاسیس کند. برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای تاسیس کارخانه دیگری در سال ۲۰۲۵ در لوکزامبورگ انجام شده است.

شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال (OCSiAl) برای توسعه تولید نانولوله‌کربنی در اروپا، یک کارخانه در صربستان راه‌اندازی می‌کند. این مرکز از فناوری تولید منحصر به فردی استفاده می‌کند که توسط بیش از ۸۰ پتنت و درخواست ثبت اختراع محافظت می‌شود.

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال در نیمه اول سال ۲۰۲۳ یک مرکز سنتز نانولوله‌کربنی در نزدیکی بلگراد در صربستان راه اندازی می‌کند.

این کارخانه یک مرکز صنعتی تولید نانولوله‌کربنی خواهد بود که شامل خطوط تولید بیش از ۴۰ نوع کنسانتره نانولوله برای پلیمرها و سوسپانسیون‌‌های مختلف برای افزایش چگالی انرژی باتری‌های خودروهای الکتریکی، است.

این مرکز جدید انعطاف‌پذیری زنجیره تامین شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال را بیشتر تقویت می‌کند و موقعیت پیشرو این شرکت را در بازار جهانی نانولوله‌های کربنی افزایش می‌دهد.

این مرکزدر صربستان از فناوری تولید منحصر به فرد شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال استفاده خواهد کرد که توسط بیش از ۸۰ پتنت و درخواست ثبت اختراع و همچنین اسرار تجاری محافظت می‌شود. این کارخانه ظرفیت ۴۰۰۰۰ تنی خواهد داشت و به کاهش هزینه‌های زنجیره تامین شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال کمک می‌کند و این امکان را به این شرکت می‌دهد که نانولوله‌ها و راه‌حل های صنعتی تولید اروپا را به مشتریان در قاره آمریکا، اروپا و آسیا و اقیانوسیه ارائه دهد.

راه‌حل‌های مبتنی بر نانولوله ترکیبی منحصر به فرد از ویژگی‌های غیرقابل دستیابی را برای اکثر انواع الاستومرها، ترموپلاستیک‌ها، ترموست‌ها و باتری‌های لیتیوم یونی ارائه می‌کنند و به سرعت در صنایع هوافضا، خودروسازی، ساخت‌وساز، الکترونیک، بسته‌بندی و کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. فناوری نانولوله‌ها باعث توسعه باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی می‌شوند، زیرا نانولوله‌های کربنی در نهایت با تسهیل شارژ سریع‌تر، برد طولانی‌تر و ماشین‌های الکتریکی ارزان‌تر، تبدیل صنعت خودرو را از موتورهای احتراق داخلی به باتری‌ها امکان‌پذیر می‌سازند.

خواص استثنایی نانولوله‌های کربنی آ‌ن‌ها را به یک افزودنی جهانی با کاربردهای بالقوه در بیش از ۵۰ درصد از بازارهای جهانی مواد تبدیل می‌کند. او‌سی‌اس‌آی‌ال با بیش از ۱۵۰۰ شرکت در سراسر جهان شریک است.

برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد دائمی، تاسیسات صربستان با یک کارخانه حتی بزرگتر تولید نانولوله در دیفردانژ، لوکزامبورگ، در سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهد شد. ظرفیت های جدید و زنجیره تامین متنوع، موقعیت جهانی شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال را به عنوان تامین‌کننده ۹۷ درصد از نانولوله‌های کربنی تثبیت خواهد کرد.