برگزاری تور آموزش دانش‌آموزی در دانشگاه جرج واشنگتن

گروهی از دانش‌آموزان محلی کلاس نهم و دهم به تازگی این فرصت را پیدا کردند که در زمینه فناوری‌نانو در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه جورج واشنگتن (SEAS) آموزش ببینند و ساخت برخی از دستگاه‌های الکترونیکی بسیار کوچک را یاد بگیرند.

جینا آدام، استادیار دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر، یک دوره آموزشی دو روزه در دانشگاه را برای دانش‌آموزان یک مدرسه دخترانه در واشنگتن دی سی با تمرکز بر تشویق نسل بعدی علاقه‌مندان حوزه نانو، برگزار کرد. این گروه دانش‌آموزان در مورد مهندسی نانو و نحوه ساخت دستگاه‌های الکترونیکی مانند مقاومت‌ها، ترانزیستورها و ممریستورها، با استفاده از ابزارها در اتاق تمیز مرکز نانوساخت و تصویربرداری (GWNIC) یاد گرفتند.

این آموزش‌ها در اتاق تمیز داده شد، جایی که میزان گرد و غبار در آنجا بسیار کنترل شده و اندک است. این نوع محیط برای ساخت دستگاه‌هایی در مقیاس میکرومتری و نانومتری ضروری است، جایی که حتی یک ذره گرد و غبار می‌تواند روند تولید محصول را مختل کند.

آدام از زمان ورود به دانشگاه جورج واشنگتن در سال ۲۰۱۸، مشتاق اجرای یک برنامه ترویج نانو برای جوانان بوده است. او گفت که آشنایی زودهنگام با رشته‌های مهندسی برای جذب زنان و مشارکت‌کنندگان متنوع در این زمینه بسیار مهم است.

او گفت: «برای دانش‌آموزان بسیار سودمند است که درک کنند این رشته چیست و چقدر مهم است. تقاضای فزاینده‌ای در بازار کار برای این نیروی کار آموزش دیده وجود خواهد داشت. ما باید مسیر را برای مهندسان، تکنسین‌ها و دانشمندان آینده در این زمینه بسازیم.»

در روز اول این رویداد آموزشی، ۱۱ دانش آموز و دو معلم در تور پردیس دانشگاه جورج واشنگتن شرکت کردند، مقدمه‌ای در زمینه فناوری نانو کسب کردند و در آموزش ایمنی آزمایشگاه و پیش‌آموزش اتاق تمیز واقعیت مجازی شرکت کردند..

شان لتاویش از محققان دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «این تور به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا بیشتر در مورد این ماشین‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها بدون ترس از شکستن آن‌ها یا کار با این مواد شیمیایی بدون ترس از آسیب رساندن به خود یا دیگران بیاموزند. زمانی که این دانش‌آموزان به نقطه‌ای می‌رسند که ‌بتوانند وارد یک مرکز تحقیقاتی شوند، فرسنگ‌ها از جایی که من در زمان ورود به دانشگاه جورج واشنگتن بودم، جلوتر هستند.»

دانش‌آموزان در روز دوم آموزش، در آزمایش‌های اتاق تمیز، انجام تصویربرداری و تعیین مشخصه‌های الکتریکی شرکت کردند. این رویداد توسعه‌ای توسط انجمن دستگاه‌های الکترونیکی موسسه مهندسین برق و الکترونیک حمایت شد.

چند نفر دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه جورج واشنگتن و آناستاس پوپراتیلوف، مدیر و دانشمند پژوهشی ارشد GWNIC، در سازماندهی و تضمین موفقیت این تجربه یادگیری مشارکت داشتند. پوپراتیلوف گفت که قرار گرفتن در معرض این مفاهیم مهندسی این پتانسیل را دارد که برای دانش‌آموزان دبیرستانی متحول‌کننده باشد، زیرا آن‌ها شروع به فکر کردن درباره نوع مشاغلی که می‌توانند در آینده دنبال کنند، می‌شوند.

او گفت: «این تجربه با آن‌ها باقی خواهد ماند زیرا آن‌ها در این مرحله از رشد انسانی هستند که این نوع فرصت‌ها اثر انگشت طولانی‌مدت بر رفتار آ‌ن‌ها می‌گذارد. هر چه زودتر جوانان را در معرض این قابلیت‌ها قرار دهیم ممکن است مسیر زندگی آن‌ها تغییر کند.»

آدام گفت که دانش‌آموزان دبیرستان از این سفر آموزشی لذت بردند. تیم دانشگاه جورج واشنگتن امیدوار است که بر اساس این تجربه، میزبان رویدادهای توسعه‌ای مشابه در آینده باشد.