رویداد «هفته نانو» برگزار شد

به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و جامعه دانشگاهی با فناوری نانو، بنیاد آموزش فناوری نانو هر ساله یک هفته خاص از سال را برای ترویج و آموزش متمرکز فناوری نانو در دانشگاه‌ها تعیین می‌کند. هفته نانو سال ۱۴۰۱ پس از دوسال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری‌شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از اواخر اردیبهشت ماه در سراسر دانشگاه‌های کشور شروع شد.

به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و جامعه دانشگاهی با فناوری نانو، بنیاد آموزش فناوری نانو هر ساله یک هفته خاص از سال را برای ترویج و آموزش متمرکز فناوری نانو در دانشگاه‌ها تعیین می‌کند. در طول هفته نانو نهادهای ترویجی فناوری نانو در سراسر کشور با برگزاری متمرکز برنامه‌های ترویجی و آموزشی متنوع از حمایت‌های بنیاد آموزش نانو بهره‌مند شدند و با ارائه گزارش فعالیت‌های خود با یکدیگر به رقابت پرداختند. هدف از برگزاری هفته‌ی نانو فراهم سازی و تقویت زیر ساخت های لازم برای توسعه‌ی فعالیت‌های دانشجویی در زمینه توسعه فناوری با رویکرد متمرکز در سال به منظور آشنایی و بهره‌مندی از سرمایه انسانی، ارتقا صنایع با به کارگیری فناوری نانو و گسترش بازار آن بود که خوشبختانه محوریت فعالیت‌‌های گفته‌شده در راستای ترویج و جذب افراد به سمت فناوری نانو صورت گرفت.

پس از دوسال وقفه در برگزاری رویداد هفته نانو به دلیل شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری‌شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور این رویداد از ۲۴ اردیبهشت الی ۲۰ خرداد‌ماه ۱۴۰۱در نظر گرفته شد که هر کدام از نهادهای ترویجی با توجه به شرایط دانشگاه خود یک بازه یک هفته‌ای از این تاریخ را برای فعالیت انتخاب کردند.

در طی این برنامه ۳۸ نهاد ترویجی فناوری نانو از سراسر کشور و ۲۲شهر از استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، سمنان، خوزستان و… حضور داشتند که در طی این فعالیت‌ها ۵۱ رویداد در سراسر کشور برگزار شد و بیش از ۵۳۰۰ نفر در این رویدادها با فناوری نانو از طریق همایش‌ها، نمایشگاه محصولات وکتب فناوری نانو، مسابقات دانشجویی، تقدیر از مشاهیر و اساتید حوزه نانو فناوری، سمینارهای آموزشی ترویجی و بازدید از صنایع نانویی کشور آشنا شدند؛ همچنین در طی این برنامه ۲۱ همایش و نمایشگاه محصولات فناوری نانو در سطح کشور از دستاوردهای دانشجویی و استارت‌آپی با حضور مسئولین بنیاد آموزش و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اجرا و در معرض بازدید علاقه‌مندان به این حوزه قرار گرفت که در حاشیه این بازدیدها دکتر سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد برگزاری نمایشگاه بسیار عالی و تاثیرگذار است اما مهم‌تر از محصولات نمایشگاه حاکم شدن نگرش نتیجه‌گرایی پژوهش‌ها در دانشگاه‌های سطح کشور ملاک است که موضوعی بسیار ارزشمند و مهم تلقی می‌شود.