چاپ سه‌بعدی سریع و ساده قطعات پیچیده با نانومواد جدید امکان‌پذیر می‌شود

شرکت سوئدی گرافمچ (Graphmatech) ارائه‌دهنده راه‌حل‌های گرافنی، با ومتر (Wematter) سازنده چاپگرهای سه‌بعدی و ارائه‌دهنده پلت‌فرم چاپ سه‌بعدی، برای تولید افزودنی همکاری می‌کند.

گرافمچ پودرهای پلیمری را با گرافن تقویت می‌کند تا آن‌ها را از نظر الکتریکی و حرارتی رسانا کند و پردازش‌پذیری را بهبود بخشد.

این دو استارت‌آپ با هم یک پودر رسانای الکتریکی تولید خواهند کرد که برای Gravity، چاپگر سه‌بعدی SLS شرکت ومتر، طراحی شده است. این پودر با کارایی بالا به تولیدکنندگان در حوزه مخابرات، هوافضا و خودرو امکان می‌دهد قطعاتی با خواص مکانیکی بهبودیافته یا حفظ شده چاپ کنند.

گرافن توسعه مواد را برای تولید افزودنی در سطح جدیدی امکان پذیر می‌کند. با استفاده از روش جدید گرافمچ برای ترکیب گرافن با پودرهای پلیمری، این اولین بار است که فناوری مبتنی بر پودر مانند SLS همراه با پودر پلی آمید-گرافن به روش صنعتی استفاده می‌شود.

دکتر مامون طاهر، مدیرعامل و بنیان‌گذار گرافمچ می‌گوید: «پودر تقویت شده با گرافن نیازهای برخی از مشتریان در صنایع مخابرات، هوافضا و خودرو را برآورده می‌کند. سیستم Gravity توسط ومتر یک سیستم SLS جذاب برای چاپ پودرهای تقویت‌شده با گرافن با کارایی بالا است. سیستم نوآورانه جابجایی پودر که توسط ومتر توسعه یافته است، سیستم Gravity را بسیار کاربر پسند می کند که در معرفی محصولات پودری جدید به بازار بسیار مهم است.»

رابرت کنیولا، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران ومتر می‌گوید: «با این مشارکت راهبردی جدید، ومتر و گرافمچ می‌توانند به مشتریان در صنایع مخابرات، هوافضا و خودرو مزیت رقابتی ارائه دهند. ما پتانسیل زیادی در کار با گرافمچ می‌بینیم زیرا آن‌ها توانایی اثبات شده‌ای در توسعه مواد پیشرفته مبتنی بر گرافن برای چاپ سه‌بعدی SLS دارند.»

مقادیر کمی از گرافن زمانی که به درستی ترکیب شود، می‌تواند به پیشرفت‌های بزرگی دست یابد. با تقویت خواص سایر مواد با گرافن، می‌توان از آن  به میزان کمتر اما با نتایج یکسان یا بهتر استفاده کرد. از این رو، کامپوزیت‌های پلیمر-گرافن کاربرد جدید را به روشی سازگار با محیط‌زیست امکان‌پذیر می‌کنند.

راه‌حل پیشگام شرکت چاپ سه‌بعدی سوئدی ومتر به بیمارستان‌ها، ادارات و کارگاه‌ها دسترسی به یک سیستم جامع را می‌دهد. برای اولین بار، کارمندان به راحتی می‌توانند اجزای مورد نیاز خود را با همان قدرت و کیفیت فناوری سنتی چاپ کنند. این فناوری مشتریان را قادر می‌سازد تا توسعه محصول و تولید را تسریع کنند. در عین حال، این سیستم شرایط را برای افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش ریسک و کاهش هزینه‌های ساخت و توسعه مهیا می‌کند.