خرید یک شرکت برای پاسخ به نیاز مشتریان در حوزه سلامت

شرکت سومالوجیکس با پرداخت بیش از ۵۲ میلیون دلار، یکی از شرکت‌های نانویی حوزه DNA را خریداری کرد تا با استفاده از توانمندی‌های این شرکت بتواند نیازهای مشتریان خود را در حوزه سلامت برآورده کند.

سومالوجیکس (SomaLogic)، یکی از شرکت زیست‌فناوری مستقر در بولدر، اقدام به خرید شرکت پالامدریز (Palamedrix) کرده است. پالامدریز یکی از شرکت‌های نانویی فعال در حوزه DNA  است که سومالوجیکس آن را به مبلغ ۵۲٫۵ میلیون دلار خریداری کرده است.

سومالوجیکس پلتفرم‌هایی را برای خواندن هزاران پروتئین در نمونه خون یا ادرار بیمار ایجاد می‌کند که ممکن است علائم بیماری را نشان داده یا اطلاعات جالب توجهی از شرایط سلامتی آینده فرد ارائه کند که این اطلاعات برای یافتن روش‌های درمانی با کمک یادگیری ماشینی به کار گرفته می‌شوند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پالامدریز تخصص عمیق علمی و مهندسی، فناوری کوچک‌سازی و قابلیت‌های سهولت استفاده پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند که سومالوجیکس قصد دارد از آن‌ها در توسعه نسل بعدی SomaScan Assay استفاده کند.»

فناوری این شرکت از حسگرهای زیستی مبتنی بر DNA استفاده می‌کند که مولکول‌های کوچک موجود در نمونه‌های زیستی را جذب می‌کند تا حضور هر آنالیت را با دقت تک مولکولی مشخص کند.

در پایان، سومالوجیکس به صاحبان پالامدریز  مبلغ ۳۵ میلیون دلار،  ۱۴ میلیون دلار نقد و ۲۱ میلیون دلار سهام عادی سومالوجیکس، را پرداخت می‌کند. این معامله دارای گزینه ۱۷٫۵ میلیون دلار پرداخت بعدی است که با دستیابی به برخی نقاط عطف مبتنی بر درآمد در آینده پرداخت می‌شود.

تیم پالامدریز در دفاتر و فضای آزمایشگاهی این شرکت در منطقه سن دیگو به کار خود ادامه خواهد داد. روی اسمایث، مدیرعامل سومالوجیکس در این باره گفت: «ما هیجان زده هستیم که خرید راهبردی خود را اعلام کنیم و چشم‌انداز آتی شرکت را برای دسترسی بیشتر به پلتفرم SomaScan برای گروه گسترده‌تری از مشتریان و برآورده کردن نیازهای متنوع آن‌ها تسریع کنیم. این خرید فرصت آینده ما را برای رشد افزایش می‌دهد و در عین حال به سومالوجیکس اجازه می‌دهد تا ترازنامه قوی خود را حفظ کند. همچنین مسیر ما را به سن دیگو، کالیفرنیا، یکی از مراکز برتر زیست‌فناوری آمریکا، باز می‌کند، زیرا ما به کار خود برای استفاده از قدرت پروتئومیکس برای تأثیر مثبت بر سلامت ادامه می‌دهیم.»