عرضه تجاری نقاط کوانتومی با قابلیت عملکرد در طیف مادون قرمز موج کوتاه

کوانتوم ساینس (Quantum Science)، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نانومواد در بریتانیا، نقاط کوانتومی موسوم به INFIQ را ارائه کرده است، که فناوری نقاط کوانتومی بدون سرب است.

کوانتوم ساینس برای دسترسی همگانی به نانومواد، ارائه ترکیبات موثر و همه‌کاره بودن فناوری مواد پیشرفته، INFIQ® LF-QDها را برای طیف مادون قرمز طول موج کوتاه (SWIR) تنظیم کرده است، منطقه طیفی که برای کاربردهایی مانند مخابرات، تشخیص نور، نظارت و ایمنی ایده‌آل است. چنین طول موج‌های وسیعی نشان‌دهنده وضعیت برتر این نقاط کوانتومی در این زمینه است و جایگاه کوانتوم ساینس را به عنوان رهبر این فناوری تثبیت می‌کند.

دستگاه‌های مادون قرمز موج کوتاه مجهز به INFIQ® LF-QD که پتانسیل توسعه علوم کوانتومی را دارند، بازده کوانتومی خارجی (EQE) بیش از ۲۰ درصد را در شرایط بایاس کم نشان داده‌اند. EQE بالا پتانسیل قابل توجهی را برای عملکرد پیشرو در بازار ایجاد می‌کند و بر INFIQ® LF-QD به عنوان معیار جدید در فناوری نقطه کوانتومی تأکید می‌کند.

دکتر هائو پانگ، مدیر عامل و بنیانگذار کوانتوم ساینس، گفت: «با عرضه INFIQ® LF-QD به بازار، ما افق‌های جدیدی در آنچه فناوری‌نانو می‌تواند به آن دست یابد، نمایش می‌دهیم و مهمتر از همه، ما بدون استفاده از سرب این کار را انجام می‌دهیم.»

تقاضا از سوی صنعت در حال افزایش است، که فناوری بدون سرب ما را حیاتی‌تر می‌کند. ما در حال ارتباط با مشتریان مختلف، از جمله سازندگان حسگر تصویر، طراحی خانه‌ها، سازندگان ماژول دوربین و تامین کنندگان مواد نیمه هادی هستیم تا به پیاده‌سازی این فناوری در صنعت کمک کنیم.»

وی می‌افزاید: «ما به رهبری بازار افتخار می کنیم، اما این به تنهایی کافی نیست. ما آن را مقیاس پذیر و قابل دسترس می‌کنیم. با INFIQ® LF-QD، ما چالش‌های واقعی بازار و فناوری را هدف قرار می دهیم. نتایج کار ما اخیراً در یکی از مجلات معتبر بریتانیا منتشر شده است، که نشان می دهد کاری که ما انجام می دهیم بسیار فراتر از استانداردهای صنعتی است.»

دکتر پانگ افزود: «توسعه و راه‌اندازی فناوری نقاط کوانتومی بدون سرب ما فقط یک شاخص کوچک است که نشان می‌دهد ما در بلندمدت به کجا می‌رویم.»